معاون عمرانی استاندار مرکزی به پانا خبر داد:

ممنوعیت صدور مجوز فعالیت معدن در منطقه آبگرم محلات

خبرگزاری پانا: معاون عمرانی استاندار مرکزی گفت: از این پس در منطقه آبگرم محلات به هیچ وجه مجوز معدن صادر نخواهد شد و این موضوع قطعی می باشد.

کد مطلب: ۲۵۵۵۷۷
لینک کوتاه کپی شد

مهدی زندیه وکیلی در گفت و گو با خبرنگار پانا، افزود:اکنون برخی از معادن در این قسمت مشغول فعالیت هستند و براساس مقررات و طبق قانون نیز بهره برداری می کنند.

وی تصریح کرد: از کارشناسان درخواست کرده ایم به صورت مستند این موضوع را بررسی نموده تا مشخص شود که آیا فعالیت معادن آثار مخربی برای محیط در پی دارد یا خیر.

معاون عمرانی استاندار مرکزی در پاسخ به این پرسش که در صورت تایید چنین مشکلی در آبگرم چه برخوردی انجام خواهد شد بیان کرد:اگر این موضوع به اثبات برسد پس از پایان مهلت قانونی فعالیت معادن این منطقه در آینده مجوز آنها دیگر تمدید نخواهد شد و با معادنی که آثار شدیدی بر محیط داشته باشند نیز به صورت جدی برخورد خواهد شد.

زندیه وکیلی در خصوص روال انجام این کار اظهار داشت:هنوز اقدام کارشناسی دقیقی در این زمینه انجام نشده است اما به نظر نمی رسد که فعالیت این معادن آثار جدی بر منطقه داشته باشد ولی باید کارشناسانه تر این بحث مورد بررسی قرار گیرد.

وی با اشاره به پتانسیل های موجود در محلات خاطر نشان کرد: سنگ و آبگرم هر دو جز ظرفیت های مهم شهرستان هستند و باید در یک فضای به دور از احساسات و با کارشناسی دقیق در خصوص مشکل مطرح شده تصمیم گیری نمود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار