به مدت ۲ روز ؛

بیست و ششمین جشنواره تئاتر استان مرکزی در اراک برگزار می شود

پانا، بیست و ششمین جشنواره تئاتر استان مرکزی از امروز و به مدت 2 با اجرای نمایش ˝ یافت آباد˝ در محل فرهنگسرای اراک آغاز بکار کرد.

کد مطلب: ۲۵۵۰۶۴
لینک کوتاه کپی شد

مدیر اجرائی بیست و ششمین جشنواره تئاتر استان مرکزی در گفت و گو با خبرنگار پانا گفت: این جشنواره صبح روز سه شنبه ۱۱ شهریور ماه، با اجرای نمایش"یافت آباد" به نویسندگی سید محمّد مساوات و کارگردانی علی رفیعی از شهرستان دلیجان آغاز شد و در روز پنج شنبه ۱۳ شهریورماه با معرفی برگزیدگان این دوره به کار خود پایان خواهد داد.

مجتبی صفر آبادی افزود: این جشنواره با هدف تقویت بنیان های تئاتر، ایجاد انگیزه و فرصت برای تولید نمایشنامه با مضامین مختلف، تاثیرگذاری بر مخاطب و بهره گیری از شیوه های خلاقانه و نو در ارتقای نمایش استان و تبادل تجارب برگزار می شود.

وی در ادامه با بیان به اینکه در این جشنواره هنرمندانی از شهرستان های اراک، خمین، دلیجان و محلات آثار خود را ارائه داده اند عنوان کرد: اولویت انتخاب آثار نمایشی نیز با مضامین بومی، محلی، قومی و فرهنگی منطقه ای و موضوعات متناسب با مسایل دینی، مشاهیر و شخصیت های اسلامی، عواطف و خلقیات سالم و اخلاقی است.

مدیر اجرائی بیست و ششمین جشنواره تئاتر استان مرکزی همچنین اظهار داشت: توجه به میراث گرانقدر دینی، ملی و مضامین و ارزش های اجتماعی، اخلاقی و هنجار شناسی، آثار فاخر و برجسته از نظر محتوایی، کیفی و هنری با توجه به سبک و شیوه اجرایی از دیگر اولویت های انتخاب آثار است.

صفرآبادی خاطرنشان کرد: این آثار از بین 21 نمایش متقاضی شرکت در جشنواره تئاتر استان مرکزی و پس از 4 روز بازبینی توسط داوران کشوری به این مرحله راه پیدا کرده و در این جشنواره 8 اثر ارائه شده است که 2 اثر برگزیده از نگاه داوران به جشنواره تئائر منطقه ای راه پیدا خواهند کرد.

در این جشنواره صبح ها از ساعت 10:30 الی 11:30 در یک نوبت و عصرها از ساعت 16:30 الی 21در سه نوبت اجرای تئاتر دارد و ورود برای عموم آزاد است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار