در گفت وگو با پانا تاکید شد:

درخواست صنعت غذا برای کاهش تعرفه‌ها/بازار600 میلیون دلاری شیرینی و شکلات در معرض خطر

خبرگزاری پانا: عضو کانون انجمن‌های صنفی صنایع غذایی گفت: درخواست دست اندرکاران صنعت غذا برای کاهش تعرفه صادراتی به وزارت صنعت،معدن و تجارت ارایه شده و به زودی در این زمینه تصمیم‌گیری خواهد شد.

کد مطلب: ۲۵۳۱۱
لینک کوتاه کپی شد

علیرضا مروت پور در گفت وگو با خبرنگار اقتصادی پانا، با بیان اینکه برخی از محصول های دارای برند در تلاش هستند که تا جایی که ممکن است مقاومت کرده و در تولید پایدار بمانند اما با ادامه شرایط کنونی با کاهش بخشی از تولید روزانه هم توان تولید کننده و هم مصرف کننده کاهش خواهد یافت.

مروت پور یادآور شد: به دلیل محدودیت های درآمدی تولید کنندگان با کاهش ظرفیت تولید مواجه شده اند و مردم نیز درتلاش هستند تا با کمتر مصرف کردن حاشیه امنیت اندکی برای خود ایجاد کنند.

عضو کانون انجمن های صنفی صنایع غذایی گفت: انجمن های صنایع غذایی و خانه های صنعت به تازه گی جلساتی با مسوولان وزارت صنعت در خصوص محدودیت های وارداتی ،تعرفه ها و صادرات داشته اند و تلاش می شود که بازارهای صادراتی به دست آمده به راحتی از دست نرود.

وی تصریح کرد: در حالی که 600 میلیون دلار صادرات شیرینی و شکلات در کشور است تصمیم به لغو و محدودیت های صادرات می شود که به تعرفه بالا تغییر یافته اما این تعرفه باید کاهش یابد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار