معاون نظارتی بانک مرکزی اعلام کرد:

600 هزار میلیارد تومان مانده تسهیلات سیستم بانکی

خبرگزاری پانا: معاون نظارتی بانک مرکزی با بیان اینکه تا پایان تیرماه مانده تسهیلات سیستم بانکی کشور 600 هزار میلیارد تومان است، گفت : تسهیلات بانکها به زیر مجموعه ها 112 هزار میلیارد ریال است و سرمایه گذاری بانکها در سهام شرکت ها 245 هزار میلیارد ریال شده است.

کد مطلب: ۲۵۲۰۶۲
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرنگار اقتصادی پانا، حمید تهرانفر در یک نشست خبری با بیان اینکه حقوق صاحبان سهام کل بانکها 697هزار میلیارد ریال و کل دارایی هایی بانکها 10 هزار و 610 میلیارد ریال است.


وی همچنین ادامه داد: تا پایان تیرماه سال جاری دارایی ثابت بانکها 499 هزار میلیارد ریال، سپرده های قرض الحسنه 299 هزارمیلیارد ریال و تسهیلات قرض الحسنه از محل این سپرده ها به 262 هزار میلیارد ریال رسیده است.


وی افزود: رقم کفایت سرمایه کل بانکها 6.4 درصد، کفایت سرمایه بانکهای دولتی 5.9 و کفایت سرمایه بانکهای خصوصی 8.4 درصد است.


معاون نظارتی بانک مرکزی خاطرنشان کرد: برای بانکهایی که در جریان خصوصی شدن هستند نیز رقم کفایت سرمایه 5.5 درصد اعلام شده است.


وی با اشاره به اصلاح ضوابط و مقررات خاطرنشان کرد: تلاش شده است که فضای کسب و کار در کشور بهبود یابد و فضای احترام گونه ای بین بانک مرکزی و بانکها در جریان است.


تهرانفر با اشاره به بحث ساماندهی موسسات غیر مجاز گفت: با همکاری بانک مرکزی و نیروی انتظامی موسسات مالی تعیین تکلیف خواهند شد.


وی ادامه داد: در مورد صندوق های قرض الحسنه تک شعبه ای نیز تفاهم نامه ای منعقد شده که تا نزد بانک مرکزی سپرده قانونی داشته باشند.


تهرانفر با اشاره به آئین نامه و دستورالعمل جدید برای صدور مجوز صرافی ها خاطرنشان کرد: اصلاح نرخ سود در شرکتهای لیزینگ حیات جدید برای آنها به همراه خواهد داشت.


معاون نظارتی بانک مرکزی در خصوص تخلف بانکها در پرداخت سود گفت: نظارت های لازم بر بانکها در حال انجام است و برای 6 بانک نیز در هیات انتظامی بانکها پرونده تشکیل شده است.


وی با اشاره به توقف لیزینگ مسکن گفت: طرحی برای تغییر نرخ سپرده ها در دستور کار قرار ندارد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار