سردار نقدی در همایش مدیران صنعت و بسیج کارخانجات تهران:

تحریم اقتصادی تهدید نیست/امروز وقت انتقام‌گیری ملتها از ظلم غرب است

خبرگزاری پانا: رییس سازمان بسیج مستضعفین با بیان اینکه ˝تحریم اقتصادی یک فرصت است نه تهدید˝، گفت: در تحریم‌های گذشته زیرساختهای کافی وجود نداشت ولی در عرصه اقتصادی تمام مولفه‌های یک اقتصاد پیشرو و مولد همچون انرژی، مواد اولیه، دانش فنی، سرمایه و نیروی انسانی در کشور وجود دارد.

کد مطلب: ۲۴۸۹۴
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرگزاری پانا، سردار محمدرضا نقدی در همایش اقتصاد مقاومتی مدیران صنعت و بسیج کارخانجات تهران که با حضور فرمانده سپاه محمد رسول‌الله (ص) تهران بزرگ، معاون برنامه‌ریزی وزارت صنعت، معدن و تجارت، مدیرعامل ایران خودرو و جمعی از مدیران و مسئولان بسیجی بخش صنعت به همت سازمان بسیج کارگری در شرکت ایران خودرو برگزار شد، افزود: اینکه مقام معظم ولایت در ابتدای سالهای اخیر از بخش‌های صنعتی کشور بازدید کردند، نشان از حضور ایشان در خط مقدم جنگ امروز است؛ همان طور که ایشان در سال اول جنگ به طور مستمر در خط مقدم جبهه حضور داشتند.

وی با گرامیداشت شهدای کارگر و شهیدان برونسی به عنوان نماد شهدای کارگر، ایرج دستیاری اولین شهید دفاع مقدس و شهید زوار شهید شاخص بسیج کارگری در سال 91 اظهار کرد: سیره هر کدام از این شهدا الهام بخش بوده و بیان آن برای کارگران، موتور محرک جهت کار مفیدتر و ثمربخش‌تر است.

نقدی با اشاره به بحران اقتصادی غرب و در پیش گرفتن اقتصاد ریاضتی و دفاعی گفت: جهاد دیروز ما دفاع نظامی بود اما جهاد امروز، دفاع اقتصادی نیست بلکه جهاد اقتصادی است و اقتصاد مقاومتی برای افزایش سرعت رشد و پیشرفت است. با تفکر بسیجی و ایستادگی، از دل هر تهدید و تحریم در طول انقلاب اسلامی در زمینه‌های امنیتی، نظامی، موشکی، صنعتی و ... قدرتی ایجاد کردیم که بهای آن، خون شهدای ما بوده است.

رییس سازمان بسیج مستضعفین با بیان چگونگی خودکفایی در تولید بنزین تصریح کرد: فناوری تولید بنزین در سال 70 در اختیار ما بود ولی با تحریم دشمن در سال 89 بود در طول یک و نیم سال به خودکفایی رسیدیم.

وی کمبودهای کشور برای داشتن یک اقتصاد پیشرو و مولد را از جمله موارد مورد اشاره از سوی مقام معظم رهبری در نامگذاری سالهای اخیر عنوان کرد و افزود: تحریم اقتصادی یک فرصت است نه تهدید. در تحریم‌های گذشته زیرساختهای کافی وجود نداشت ولی در عرصه اقتصادی تمام مولفه‌های یک اقتصاد پیشرو و مولد همچون انرژی، مواد اولیه، دانش فنی، سرمایه و نیروی انسانی در کشور وجود دارد.

نقدی در ادامه با بیان اینکه "مشکلات اصلی ما در اجرای اقتصاد مقاومتی، مشکل فرهنگ و مدیریت است و مواردی همچون فرهنگ کار و تلاش، وجدان کاری، الگوی مصرف، عدم اسراف و تبذیر و استفاده حداکثری از ظرفیت‌های داخلی باید مدنظر قرار بگیرد"، به توانایی‌های موجود در کشور برای تولید محصولات مختلف اشاره کرد و گفت: لازم است ضمن شناسایی ظرفیت‌های داخلی با مدیریت، هماهنگی و یکسان‌سازی تولید انبوه مورد نیاز را اجرایی کرد.

جانشین فرمانده کل سپاه در امر بسیج، شکوفا شدن استعدادها را خصوصیت تهدید و فشار دانست و خاطرنشان کرد: متاسفانه تا به بن‌بست نرسیم و تحریم نباشیم، ظرفیت‌های داخلی شناخته نخواهد شد ضمن آنکه از ظرفیت بالای علمی در کشور خیلی کم بهره می‌گیریم.

وی با بیان این پرسش که "چرا برخی پایان‌نامه‌های دانشجویی و تحقیقات اساتید، مشکل بیگانگان را حل می‌کند؟" خاطرنشان کرد: پایان‌نامه دانشجویان و تحقیقات اساتید باید بر مبنای نیازهای داخل باشد و صنعت باید از دانشگاه بخواهد و با تدوین مسائل و مشکلات صنعت و اعلام آن به دانشگاه همراه با مبلغ در نظر گرفته شده برای موفقیت در آن زمینه، از ظرفیت علمی موجود در کشور استفاده کند.

نقدی با تاکید بر لزوم طراحی داخلی برای خودروها و حتی طراحی برای خارج از کشور خاطرنشان کرد: اشکال در خودروسازی کشور، نداشتن طراحی و مالکیت معنوی است، حال آنکه تهیه قطعات به شرط صرفه اقتصادی از سراسر جهان اشکالی ندارد.

وی با ارائه پیشنهادی مبنی بر وابستگی و همکاری چند دانشکده مکانیک با صنعت خودروسازی اظهار کرد: باید با ابتکار از دریای دانش موجود در دانشگاه‌ها استفاده کرد، نه فقط در وقت فشار و تهدید. همان طور که خودکفایی ایران در تولید خودروی تاکتیکی چهار سال پس از خودکفایی موشکی اتفاق افتاد چون در واردات موشک تحریم بودیم ولی در خودروی تاکتیکی واردات داشتیم که با اصرار و پیگیری توانستیم خودکفا شویم.

جانشین فرمانده کل سپاه در امر بسیج، اعتراض به واردات بی‌رویه کالاهای غیرضروری را ضروری دانست و تاکید کرد: بسیج کارگری باید محور برنامه‌های تخصصی در جهاد اقتصادی باشد و در این زمینه مطالبه‌گری کند.

رییس سازمان بسیج مستضعفین بر ضرورت دستیابی و تعریف استانداردهای داخلی برای جایگزینی استانداردهای اروپایی تاکید کرد و گفت: امروز وقت انتقام‌گیری ملتها از ظلم و جنایت‌های غرب است. اقتصاد اروپا به نخ نازکی وصل بوده و حتی در برخی موارد فرو پاشیده است.

وی با بیان نمونه‌هایی از تلاش صنعت کشور در دفاع مقدس افزود: با تبعیت از فرامین ولایت و به برکت خون شهدا از تحریم و تهدیدها یک قدرت اقتصادی بی‌نظیر می‌سازیم. جنگ اقتصادی آخرین کید دشمن است ولی همان طور که شهدا بین خون دادن و سازش کردن، شهادت و خون دادن را انتخاب کردند، ما نیز امروز بین تلاش و کار کردن و سازش کردن، کار و تلاش را انتخاب می‌کنیم.

بر اساس این گزارش، در ابتدای این مراسم سردار کاظمینی - فرمانده سپاه محمد رسول‌الله(ص) تهران بزرگ - با برشمردن برخی اجزای اقتصاد مقاومتی در بخش صنعت کشور گفت: رسیدن به استقلال کامل اقتصادی کشور با اقتصاد مقاومتی انجام می‌شود.

وی اضافه کرد: ان‌شاءالله در 22 بهمن امسال با برپایی نمایشگاه‌هایی در سطح تهران، تولید ملی و رشد و توسعه صنعت را به نمایش می‌گذاریم.

فرمانده سپاه تهران بزرگ، سرایت دادن گفتمان اقتصاد مقاومتی به جامعه علاوه بر مدیران صنعت را ضروری دانست و تاکید کرد: تشکیل قرارگاه اقتصاد مقاومتی در سطح کشور و داشتن نقشه وضعیت اقتصادی در هر زمان از لازمه‌های این گفتمان است که باید با وحدت و یکپارچگی اجرا شود.

در پایان این مراسم، سردار نقدی از نمایشگاه دستاوردها و محصولات بسیج کارگری کارخانجات صنعتی بازدید کردند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار