با استناد به جدیدترین آمار کاهش اشتغال مطرح شد:

حذف برخی مشاغل با رشد منفی اقتصادی طی 8 سال/ کاهش اشتغال بخش کشاورزی با واردات بالای میوه

خبرگزاری پانا : عضو شورای عالی کار با تاکید بر تاثیر رشد منفی اقتصادی برکاهش اشتغال کشوردر سالهای گذشته گفت : گزارش مرکز آمار ایران نشان می‌دهد که نرخ رشد اقتصادی در سال ۹۲ با احتساب نفت معادل منفی 2.2 درصد بوده و این نرخ تا پایان نیمه اول سال گذشته یعنی پایان دولت دهم نیز منفی دو درصد بوده است .

کد مطلب: ۲۴۸۵۷۷
لینک کوتاه کپی شد

ولی الله صالحی درگفت وگو با خبرنگار اقتصادی پانا درباره ازبین رفتن 12 میلیون شغل طی 8 سال گذشته اظهار کرد: برخی مشاغل با تغییرات تکنولوژی از بین رفته و مشاغل جدیدی جایگزین آنها می شوند اما متاسفانه درسال های گذشته سرمایه گذاری در بخش تولید به شدت دچار چالش شد و ظرفیت کار در این بخشها در برخی واحدها به زیر 50 درصد کاهش یافت .


عضو شورای عالی کاربا تاکید بر تاثیر رشد منفی اقتصادی برکاهش اشتغال کشور اظهار کرد: طبیعی است که در این مسیر بسیاری از افرادی که در این واحدها شاغل بوده اند کار خود را از دست داده اند .


عضو شورای عالی کار عنوان کرد: گزارش مرکز آمار ایران نشان می‌دهد که نرخ رشد اقتصادی در سال ۹۲ با احتساب نفت معادل منفی 2.2 درصد بوده و این نرخ تا پایان نیمه اول سال گذشته یعنی پایان دولت دهم منفی دو درصد گزارش شده است .


وی با بیان اینکه برخی مشاغل جنبه دائمی ندارند ،اظهار کرد: مشاغل فصلی برای خود روندی دارند و از بین رفتن آنها نمی تواند مبنای کاهش آمار اشتغال باشد ضمن آنکه برخی مشاغل نیز به مروز زمان منسوخ می شوند .


صالحی خاطر نشان کرد: زمینه های اشتغال کشور در بخش صنعت و معدن به دلیل تعطیلی برخی از کارخانجات و کاهش ظرفیت آنها و چالشهای تولید از بین رفته و اگر چه نمی توان به طوردقیق آمار ارایه شده را تایید کرد ، اما طبیعی است که برخی مشاغل درسالهای اخیر از بین رفته است .


وی اظهار کرد: در بخش لوازم خانگی ،صنعت خودرو ،لوازم صوتی و حتی کشاورزی اشتغال کاهش یافت و یکی از دلایل آن واردات بی رویه و حتی واردات میوه به کشور بوده است .

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار