مراسم تودیع و معارفه مدیرکل نوسازی مدارس استان همدان برگزار شد

خبرگزاری پانا: مراسم تودیع و معارفه مدیرکل نوسازی مدارس استان همدان برگزار شد.

کد مطلب: ۲۴۷۰۷۹
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرگزاری پانا، با حضور معاون پشتیبانی نوسازی مدارس کشور در مراسمی فرزاد تیموری به سمت مدیرکل نوسازی مدارس استان همدان منصوب شد و از زحمات مهندس امینی فرد، مدیرکل سابق تکریم به عمل آمد.

مدیرکل نوسازی مدارس استان همدان در این مراسم اظهار کرد: زمانی که اقدام به ساخت مدرسه می شود، در زمینه توسعه و تربیت اصولی محصلین گام برداشته می شود.

فرزاد تیموری گفت: در حقیقت مدرسه یکی از نهادهای مهم در بحث تربیت، آموزش و امور اجتماعی در سطح کشور مطرح است و بایستی مدرسه به گونه ای ساخته شود که زمانی که تحویل آموزش و پرورش داده می شود،بتواند کارایی مثبت داشته باشد.

وی افزود: مجمع خیرین مدرسه ساز و تمامی عزیزانی که در این راستا سرمایه گذاری می کنند، دارای جایگاه ویژه ای هستند و تا مادامی که محصلین این مملکت از آن مدرسه تربیت و آموزش پیدا کند، از ثواب آن بهره مند خواهند شد و باید در تکریم مدرسه سازان بکوشیم.

وی بیان کرد: بایستی در ساخت مدارس اول فنی مهندسی را به عنوان کانون و اصل مد نظر داشته باشیم و طبق قانون 5 ساله توسعه، مکلف به شهرسازی اسلامی و رعایت اصول هستیم و باید اقدامی صورت گیرد که بناهایمان به سمت برخورداری از شاخص های معماری اسلامی حرکت کند.

تیموری اظهار کرد: باید به سمتی برویم که بناهای ما کیفیت داشته باشد و بحث هویت و معماری اسلامی و ایجاد حسن مکان در فضاهادر سرلوحه کار ما قرار گیرد.

وی گفت: اداره نوسازی مدارس به عنوان یک اداره خوش نام و فعال مطرح است و مطمئنا در جهت اجرای اصولی و کیفیت بناها و قوانین گام خواهد برداشت.

وی افزود: انشاالله سعی داریم با مشارکت همدیگر در جهت رفع مشکلات فضاهای آموزشی اقدام کنیم و محوریت بر سلامت نفس پرسنل و کار اجرایی است.

مدیرکل سابق نوسازی مدارس استان همدان نیز در این مراسم اظهار کرد: اداره کل نوسازی مسئولیت سنگینی دارد که اگر در انجام کارهای مجموعه همکاری نشود کارها زمین می ماند و به هدف نمی رسد.

ابراهیم امینی فرد گفت: در 16 مرداد سال 1385 به این منصب انتخاب و 8 سال است که در خدمت دوستان هستم.

وی افزود: در این 8 سال 131 میلیارد اختصاصات استانی بوده که 94 میلیارد آن به همدان اختصاص پیدا کرده است و طی این مدت 601 پروژه احداث، بازسازی و مقاوم سازی مدارس انجام شده است.

وی گفت: از دیگر اقدامات ساخت 2600 کلاس درس، 3500 اتاق ورزشی و 470 هزار متر مربع زیر بنای فضای آموزشی اضافه شده که 162 میلیارد اعتبار به آنها اختصاص یافته است.

امینی فرد بیان کرد: استان همدان طبق رتبه بندی وزارت راه و سازمان نوسازی، در سال های 85-84 رتبه 18 را داشته که با تلاش و زحمات دوستان امسال رتبه سوم را بعد از استان های خوزستان و آذربایجان کسب کردیم.

وی اظهار کرد: تنها مشکل پروژه ها بحث اعتبارات استانی است که در سال گذشته از مبلغ 15 میلیارد تومان، 3 میلیارد و 200 میلیون تخصیص اعتبار بوده که باید از کانون های فرهنگی پرورشی اعتبار بگیریم.

امینی فرد افزود: در بحث احداث سیستم های گرمایشی 4 میلیارد و 700 میلیون تومان هزینه کردیم که امسال بالای 10 میلیارد بابت نصب سیستم های گرمایشی اختصاص پیدا کرده است.

وی گفت: استان همدان نسبت به استان های دیگر جایگاه بهتری در بحث های اعتبارات و تحلیل پروژه داشته است.

وی بیان کرد: استان همدان در بحث استخرهای دانش آموزی بودجه 3 میلیارد و 900 میلیون تومان را به 9 مورد از شهرستان ها اختصاص داده و به اعتبارات عمده ای در این مورد نیاز دارد.

امینی فرد در پایان از همه کم و کاستی هایی که در فعالیت هایش داشته عذرخواهی و طلب حلالیت کرد و گفت: هرکس به اندازه خودش با هر مدرک تحصیلی و در هر منطقه که باشد، می تواند خدمت گذار مردم و تاثیرگذار بوده و در راه پیشرفت نظام و خدمت به انقلاب گام بردارد.

/کیمیا کلهر/

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار