نماینده فدراسیون جهانی اتومبیلرانیFIA

برگزاری رالی شیراز باعث آشنایی بیشتر مردم دنیا با فرهنگ ایرانی می شود

خبرگزاری پانا: شعبان گفت: برگزاری رالی شیراز باعث آشنایی بیشتر مردم دنیا با فرهنگ و تمدن اصیل ایرانی می شود.

کد مطلب: ۲۴۶۴۳۶
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرگزاری پانا، هانی شعبان که اهل کشور سوریه است دردیدار با مدیرکل ورزش و جوانان استان فارس بیان داشت:با توجه به این که شیراز دارای اماکن فرهنگی و مذهبی قابل توجهی است از این رو برای معرفی هر چه بهتر کشور ایران به جهانیان این شهر برگزیده شده است.

وی بیان کرد: مکان های تاریخی و زیبایی های موجود در مسیر مسابقات شیراز رالی باعث می شود تا در سال های آینده افراد بیشتری برای شرکت در این رقابت به ایران سفر کنند .

نایب رییس فدراسیون اتومبیلرانی سوریه افزود: شیراز رالی رویداد بزرگی است که سال جاری به صورت آزمایشی برگزار می شود از این رو همه دست اندرکاران باید تلاش کنند تا به بهترین شکل این رقابت ها انجام و در سال 2015 این مسابقات وارد تقویم FIA شود.

نماینده فدراسیون جهانی اتومبیلرانی بیان داشت:برای برگزاری مطلوب شیراز رالی باید در گام اول آموزش های لازم به افراد داده شود تا شاهد برگزاری یک رویداد ورزشی ایمن باشیم.

شعبان ، در مورد آمادگی شهر شیراز برای میزبانی این رقابت بیان کرد: در ارزیابی های صورت گرفته زیرساخت های لازم برای برگزاری هر ساله رالی شیراز فراهم است اما تائید نهایی باید در زمان برگزاری مسابقات از سوی ناظر فدراسیون جهانی صورت گیرد.

مدیرکل ورزش و جوانان فارس هم دراین دیدار ضمن ابراز خرسندی از برگزاری این رقابت ها در شیراز گفت: استاندار فارس و دیگر مسوولان استانی برای برگزاری مطلوب شیراز رالی اعلام آمادگی کرده اند.

سید غلامرضا کمانه ادامه داد:بعد از ثبت نهایی این رقابت ها در تقویم فدراسیون جهانی، مردم دنیا بیشتر با ایران و شیراز آشنا خواهند شد.
وی بیان کرد: مسابقات شیراز رالی به صورت نمادین از دروازه قرآن شروع می شود اما تخت جمشید محل آغاز است و در ادامه اتومبیلرانان از یک مسیر تاریخی که زمانی ˈکوروش پادشاه هخامنشی ˈ از آن عبور کرد، می گذرند و این رقابت در کنار دریاچه آباده طشک پایان می یابد.

کمانه افزود:شیراز رالی ،سوم مهر امسال با عبور از شهرهای مرودشت، زرقان، ارسنجان و خرامه آغاز و مراسم پایانی آن در دروازه قرآن شیراز برگزار می شود.


ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار