در گفت‌وگو با پانا عنوان شد؛

بررسی لایحه هوای پاک بعد از تعطیلات مجلس/ مجازات‌ آلایندگی هوا 3 برابر می‌شود

خبرگزاری پانا: سخنگوی کمیسیون بهداشت و درمان مجلس با اشاره به ارائه لایحه هوای پاک از سوی دولت به مجلس گفت: این لایحه بعد از تعطیلات مجلس در فراکسیون محیط زیست مورد بررسی قرار می گیرد.

کد مطلب: ۲۴۴۷۱۱
لینک کوتاه کپی شد

حسن تأمینی لیچایی در گفت و گو با خبرنگار اجتماعی پانا، اظهار داشت: لایحه آلودگی هوای کلانشهرهای کشور که قرار بود اصلاح شده و قرار است برای تصویب نهایی بعد از تعطیلات مجلس جلسه را به همین منظور داشته باشیم.

این نماینده مجلس با بیان اینکه در این لایحه جرایم و مجازات های آلایندگی هوا برای افزایش بازدارندگی در برخی موارد تا 3 برابر افزایش می یابد، به آلودگی هوای تهران در 4 ماه گذشته اشاره کرد و گفت: متاسفانه آلودگی هوا و داشتن کمتر از 10 روز هوای پاک در شهر تهران مشکلات بسیاری را برای قشرهای مختلف به وجود آورده است.
وی با بیان اینکه در شهرهایی که آلودگی هوا وجود دارد، عوارض سکته‌ های قلبی و مغزی بیشتر از مناطق دیگر است، افزود: داشتن هوای پاک و سالم یکی از حقوق شهروندی است که باید متولی کاهش آلودگی هوا مشخص باشد.
تأمینی با اشاره به لایحه هوای پاک نیز مجددا گفت: از سال 91 مجلس اصلاحاتی را بر این لایحه آغاز کرد که پس از بررسی این طرح در کمیسیون های مختلف مجلس دولت تصمیم گرفت تا لایحه جامعی در رابطه با کاهش آلودگی هوا ارائه کند که هنوز بررسی این لایحه در مجلس آغاز نشده است.
به گزارش پانا، لایحه هوای پاک در کمیسیون های فرعی و اصلی زیر بنایی صنعت و محیط زیست بررسی و تصویب شد و نهایتا ماه گذشته به هیأت دولت فرستاده شد و به زودی به مجلس ارائه می شود تا با طی مراحل قانونی تصویب و ابلاغ شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار