در گفت‌وگو با پانا عنوان شد؛

خرید و فروش پایان‌نامه کمتر از قاچاق نیست/ تلاش برای تدوین لایحه جلوگیری از دزدی علمی

خبرگزاری پانا: به گفته یک عضو کمیسیون آموزش مجلس، سالانه یک میلیون پایان نامه در آموزش عالی کشور تنظیم می شود اما خرید و فروش پایان نامه به راحتی در سطح جامعه انجام شده که با ادامه این روند سطح علمی کشور بیش از پیش تنزل پیدا خواهد کرد.

کد مطلب: ۲۴۴۴۴۴
لینک کوتاه کپی شد

ابوالقاسم خسروی در گفت و گو با خبرنگار اجتماعی پانا، در خصوص خرید و فروش پایان نامه اظهار داشت: در حال حاضر 4 میلیون و نیم دانشجو در کشور داریم و سالانه یک میلیون پایان نامه تنظیم می شود و اولین کاری که باید انجام داد این است که این رساله های دانشجویی باید عملیاتی و هدفمند شود.

این نماینده مجلس با بیان اینکه پایان نامه های دانشجویی باید گره حوزه های مختلف را باز کند، افزود: رساله های دانشجویی باید نیازهای کشور را مرتفع کند.
وی با بیان اینکه نهادهای نظارتی و وزارت علوم نباید اجازه دهند که صریحا با خرید و فروش پایان نامه، شأن و جایگاه علم را زیر سوال ببرند، تصریح کرد: باید با آن برخورد شود چرا که معتقدیم خرید و فروش پایان نامه هم کمتر از قاچاق نیست و باید برای آن تعریف قانونی وجود داشته باشد تا حرمت جایگاه علمی کشور تنزل پیدا نکند.
عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس با تأکید بر اینکه ادامه روند معامله مقالات علمی تنزل سطح علمی کشور را در پی دارد، خاطرنشان کرد: وجود مراکزی که با دریافت هزینه، زحمت تولید مقاله علمی دانشجویان را بر دوش می ‌کشند اجازه رشد علمی را از جامعه تحصیل کرده کشور سلب می کند.
به گفته وی، تا زمانی که مسئولان وزارت علوم در برخورد با موسسات خرید و فروش پایان ‌نامه جدی نباشند و نتوانند با دانشجویان و اساتید متخلف برخورد کنند، رشد علمی کشور به کندی خواهد بود.
وی با اشاره به تلاش وزارت علوم برای تدوین لایحه جلوگیری از خرید و فروش پایان نامه و دزدی علمی گفت: در صورت نهایی شدن این لایحه و قانونی شدن آن دست سودجویان و دلالان در معامله پایان نامه‌ ها بسته می شود و مسیر علمی جای خود را پیدا می کند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار