در سال اقتصاد و فرهنگ با عزم ملی و مدیریت جهادی صورت گرفت :

‏اتمام کار مطالعاتی 130 پروژه آب و فاضلاب در استان خوزستان‏

خبرگزاری پانا: مدیرعامل آبفای خوزستان از اتمام کار مطالعاتی 130 پروژه آب و فاضلاب در استان خوزستان خبر داد.

کد مطلب: ۲۴۰۶۵۸
لینک کوتاه کپی شد
به گزارش خبرگزاری پانا به نقل از روابط عمومی آبفای خوزستان، علی اکبر علیمرادی با اعلام اینکه بهره مندی از تاسیسات آب و فاضلاب بمنظور تامین آب سالم و دفع بهداشتی فاضلاب یکی از مهم ترین شاخص های توسعه شهری است ، افزود : دفاتر فنی و خدمات مهندسی بعنوان مغز متفکر شرکت آب و فاضلاب در بخش های فنی اجرایی و نظارتی وظایف و تکالیف متعدد و متنوعی بر عهده دارند که مهمترین آنها افزایش بهره‌وری و ارتقای كیفی فعالیت‌های فنی و انطباق آن‌ها با فناوری پیشرفته و پرهیز از دوباره ‌كاری‌ها و اتلاف منابع مالی و غیره در اجرای طرح های آب و فاضلاب است.
وی تعداد کل پروژه های مطالعاتی آب و فاضلاب خوزستان را 248 مورد اعلام داشت و گفت: به منظور جمع بندی و ساماندهی قراردادهای مطالعاتی و پرهیز از افزایش هزینه های مربوطه، با برنامه ریزی و هدف گذاری انجام شده، تعداد 130 مورد از این پروژه ها که در سال های قبل آغاز شده بودند در یکسال گذشته به اتمام رسیدند و ان شاء ا... ظرف 2 تا 3 ماه آینده یکصد پروژه دیگر نیز خاتمه خواهند یافت.
علیمرادی هدف اصلی این مدیریت را اعمال ضوابط و معیارهای فنی مورد نیاز بخش آب و فاضلاب به منظور بهینه كردن فعالیت‌های این بخش و افزایش بهره مندی شهروندان از طرح های گوناگون عنوان و خاطر نشان کرد: بررسی و بهینه سازی طرحهای مختلف توسط دفتر فنی و خدمات مهندسی تا کنون بیش از 300 میلیارد ریال صرفه جویی مالی در هزینه طراحی ، اجرا و بهره برداری به همراه داشته است.
رییس هیئت مدیره آبفای خوزستان در ادامه از بهینه سازی فرآیندهای کاری و ایجاد ساز و کارهای جدید در جهت نظم بخشی و تسریع در امور و افزایش کیفیت کارها اشاره کرد و افزود : تشکیل دفاتر فنی در 10 شهر مهم استان با هدف استفاده و تقویت کارشناسان فنی شهرستان ها و نظارت مستمر بر طرح های در دست اجرا و ارائه گزارش به این مدیریت و همچنین انطباق بیشتر طرح با شرایط محلی را از اقدامات مهم دیگر انجام شده در ماه های اخیر دانست.
مدیرعامل آبفای خوزستان همچنین از آغاز بخش مهندسی قرارداد فاینانس (EPCF) پنج تصفیه خانه فاضلاب شهرهای آبادان، خرمشهر، ماهشهر، بندر امام و شادگان خبر داد و گفت مطالعات تصفیه خانه های فاضلاب شهرهای ایذه، شوش، اندیمشک، بهبهان و بستان جهت استفاده از فاینانس نیز به اتمام رسیده مقدمات فراخوان ارزیابی پیمانکاران در حال انجام است.
محسن قمشی مدیر فنی و خدمات مهندسی آبفای خوزستان نیز در گفتگو با واحد خبر روابط عمومی، مراحل انجام فرایند مطالعات در دفتر فنی را شامل نیاز سنجی، تعریف پروژه، تدوین و تدقیق شرح خدمات متناسب، انتخاب مشاور و انعقاد قرارداد، هدایت مطالعات، بررسی و تصویب طرح و ارزیابی مشاور عنوان کرد و اذعان داشت : هم اکنون تعداد 55 شرکت مشاور در 248 پروژه مطالعاتی و تعداد 25 شرکت مشاور با 121 قرارداد نظارت کارگاهی و عالیه برای انجام امور نظارت بر 120 پیمانکار فعال در پروژه های آب و فاضلاب استان به کار گرفته شده است.
وی سرمایه انسانی متخصص شاغل در این مدیریت را یکی از مزیت های رقابتی این شرکت برشمرد و گفت : دستاوردهای فوق در سایه عنایات حق تعالی و با حمایت های معاونت مهندسی و توسعه آبفای خوزستان و همکاری و همدلی کلیه همکاران به ویژه کارکنان باتجربه این حوزه میسر شده است.
گفتنی است بررسی، تجزیه و تحلیل و بهینه سازی فنی اقتصادی طرح های آب و فاضلاب شامل: شبکه توزیع آب، خطوط انتقال، پمپاژ، تصفیه آب، شبکه جمع آوری فاضلاب، پمپاژ و انتقال فاضلاب، تصفیه و دفع بهداشتی آن بهمراه نقشه برداری ، ژئوتکنیک، پدافند غیرعامل، ارزیابی اقتصادی، اجتماعی، زیست محیطی، برق، ابزار دقیق، تله متری و همچنین نظارت عالیه بر پروژه های اجرایی. از جمله وظایف این مدیریت به شمار می آید.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار