در گفت‌وگو با پانا عنوان شد؛

همکاری مشترک وزارت علوم و مجلس برای جلوگیری از خرید و فروش پایان‌نامه

خبرگزاری پانا: عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس از همکاری مشترک میان وزارت علوم و کمیسیون آموزش به منظور جلوگیری از خرید و فروش پایان نامه دانشجویی خبر داد.

کد مطلب: ۲۴۰۵۳۵
لینک کوتاه کپی شد

عبدالوحید فیاضی در گفت و گو با خبرنگار اجتماعی پانا، با بیان اینکه پایان ‌نامه فروشی به صورت علنی در سطح شهر ادامه دارد، اظهار داشت: متاسفانه خرید و فروش پایان نامه همچنان در سطح شهر ادامه دارد و این به معنی وجود تقاضا برای خرید پایان نامه از سوی دانشجویان است.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس با بیان اینکه خرید و فروش پایان نامه به معنای مرگ علم و خلاقیت علمی در کشور است، افزود: عامل خرید و فروش پایان نامه به دلیل نبود نظارت ارگان های مسئول از جمله وزارت علوم است که باعث شده این مشکل تا امروز حل نشود.
وی درخصوص ورود مجلس در بحث نظارت بر پایان نامه فروشی گفت: کمیسیون آموزش سعی دارد با همکاری وزارت علوم به طور ویژه به این موضوع رسیدگی کند. البته قرار است وزارت علوم لایحه ‌ای را با هدف جلوگیری از خرید و فروش پایان نامه تدوین کند تا در صورت تصویب آن فضای امنی در آموزش عالی و رساله های دانشجویی شکل بگیرد.
این نماینده مجلس تصریح کرد: متاسفانه ضعف قانونی در برخورد با متخلفان علمی در وزارت علوم وجود دارد که این روند موجب می شود رشد علمی با کندی پیش برود.
به گزارش پانا، همچنین رضا فرجی‌دانا وزیر علوم نیز اخیرا اعلام کرده که برخورد با دزدی‌های علمی تدوین این لایحه در دستور کار دولت قرار گرفته است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار