وزیر علوم مطرح کرد؛

تدوین لایحه جلوگیری از خرید و فروش پایان‌نامه/ برخورد با اساتید، دانشجویان و اصناف متخلف

خبرگزاری پانا: وزیر علوم٬ تحقیقات و فناوری از تدوین لایحه‌ای با هدف جلوگیری از خرید و فروش پایان نامه و دزدی‌های علمی خبر داد و گفت: با تصویب این لایحه حاشیه امن از اساتید٬ دانشجویان و اصناف متخلف در زمینه دزدی‌های علمی سلب می‌شود.

کد مطلب: ۲۳۹۹۲۰
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرگزاری پانا، رضا فرجی‌دانا از تدوین لایحه‌ای با هدف جلوگیری از خرید و فروش پایان نامه و دزدی‌های علمی در وزارت‌خانه متبوعش خبر داد و گفت: با توجه به وجود خلاء قانونی در برخورد با دزدی‌های علمی تدوین این لایحه در دستور کار دولت قرار گرفته است.

وزیر علوم٬ تحقیقات و فناوری با انتقاد از خلاء قانونی موجود در برخورد با اصناف متخلف در بحث فروش پایان‌نامه و مقالات علمی٬ افزود: در حالی که قوانین انضباطی برای استاد و دانشجوی متخلف در زمینه علمی از سوی وزارت علوم وجود دارد و با مکانیزم‌های آموزش عالی با آن‌ها برخورد می‌شود اما قانونی برای برخورد با اصناف متخلفی که اقدام به فروش پایان نامه و معامله مقالات علمی می‌کنند وجود ندارد.

وی ادامه داد: تدوین لایحه برخورد با تقلب در پایان نامه‌ها برای مقابله با جعل مقاله٬ تز و پایان‌نامه و اصلاح شرایط موجود صورت می‌گیرد.

فرجی‌دانا با بیان اینکه باید با کسانی که در جامعه از مکان کسب‌شان برای خرید و فروش پایان نامه یا جعل مقاله سوءاستفاده می‌کنند برخورد قاطع صورت بگیرد٬ افزود: این ضعف قانونی در برخورد با متخلفان علمی در وزارت علوم مطالعه و ماده‌ واحده‌ای تدوین شده که اگر سیر قانونی خود را طی کند برای تصویب نهایی به مجلس ارجاع خواهیم کرد.

وزیر علوم٬ تحقیقات و فناوری یادآورش شد:‌ با قانونی شدن لایحه برخورد با تقلب در پایان‌نامه‌ها از تخلفات علمی در محیط دانشگاه و خارج آن جلوگیری می‌شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار