قائم مقام بسیج دانش آموزی در گفت و گو با پانا مطرح کرد

آموزش 20 هزار دانش آموز در قالب طرح یاوران ولایت/بسیج همگام و همراه امور تربیتی است

خبرگزاری پانا: قائم مقام سازمان بسیج دانش آموزی کشور گفت: بسیج دانش آموزی تشکلی کنار تشکل های دیگر برای همکاری با امور تربیتی است.

کد مطلب: ۲۳۷۶۹۹
لینک کوتاه کپی شد

قاسم حبیب زاده در گفت و گو با خبرنگار آموزش و پرورش پانا اظهار داشت: از ابتدای انقلاب حدود 36 هزار دانش آموز با نثار جان خود بسیاری از زیرساخت های پیشرفت را فراهم کردند و اکنون نوبت 12میلیون نفر دانش آموز است تا از این فرصت ها استفاده کرده و قله های پیشرفت را فتح کنند.

وی با بیان اینکه در تابستان حدود 20 هزار نفر را در قالب یاوران ولایت آموزش خواهیم داد، گفت: برای آموزش این تعداد از دانش آموزان آموزش ها سرفصل های آموزشی را به استان ها ابلاغ کرده ایم که هر استان به صورت مجزا آموزش های خود را انجام می دهند.

حبیب زاده اضافه کرد: طبق آمار سامانه نیروی انسانی بسیج دانش آموزی حدود 45 درصد از دانش آموزان کشور عضو بسیج هستند که رقمی نزدیک 5 میلیون نفر را شامل می شود.

وی بسیج را همه جانبه نگر دانست اظهار داشت: این سازمان طبق رسالت خود در هر حوزه ای که لازم باشد کار و فعالیت انجام می دهد. به طور مثال بسیج دانش آموزی در عرصه سازندگی مناطق محروم، اردوهای جهادی و فعالیت های فرهنگی، علمی و ورزشی به فعالیت می پردازد.

قائم مقام سازمان بسیج دانش آموزی کشور با بیان اینکه بر اساس قانون مصوب مجلس شورای اسلامی، آموزش دفاعی در درس آمادگی دفاعی، دوره دوم راهنمایی و دبیرستان به عهده بسیج است، گفت: فعالیت های بسیج بسیار گسترده هستند و در تمام حوزه ها بسیج نقش پررنگی را ایفا می کند.

وی با ذکر این نکته که هیچ موضوع تربیتی در انحصار بسیج دانش آموزی نیست، یادآور شد: مباحثی از قبیل راهیان نور و یادواره شهدای دانش آموز شاید آرم بسیج داشته باشد اما همه تشکل ها می توانند با توجه به احساس مسئولیت خود در مباحثی از این دست ورود پیدا کنند و بسیج هیچ گاه خود را متولی انحصاری یک فعالیت ندانسته است.

حبیب زاده اظهار کرد: قرار شده برنامه ریزی شود تا در اوقات فراغت تابستان طبق توافق با خبرگزاری پانا و سازمان دانش آموزی تعدادی از دانش آموزان بسیجی شهر تهران در آموزش خبرنگاری شرکت کرده و سپس از این پتانسیل در پانای شهر تهران بهره مند شویم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار