جاذبه های گردشگری در دنیا/

منحصر به فردترین آبشار های دنیا 1 + تصاویر

خبرگزاری پانا:آبشار ویکتوریا،آبشار نیاگارا از زیباترین آبشارهای دنیا هستند.

کد مطلب: ۲۳۷۵۷۳
لینک کوتاه کپی شد
باشگاه خبرنگاران نوشت:



آبشار ویکتوریا

این آبشار در آفریقای جنوبی و بین دو کشور زیمبابوه و زامبیا واقع شده است. دیوید لیوینگستون در سال 1855 نام ملکه ویکتوریا را برای این آبشار انتخاب کرد. آبشار ویکتوریا یکی از مرتفع ترین و عریض ترین آبشارهای دنیا است که با ارتفاع آن 108 متر و پهنای آن 1708 متر و آن را یکی از عجایب هفت گانه جهان می دانند.





Steinsdalsfossen نروژ

این آبشار یکی از معروفترین آبشارهای نروژ است که 50 متر ارتفاع دارد و وقتی در ماه های ژوئن و مه برف ها آب می شوند به بزرگترین اندازه خود می رسد. پشت این آبشار جاده ای درست شده است که بازدیدکنندگان در آن می ایستند و بدون اینکه خیس شوند آبشار را تماشا می کنند.




آبشارهای نیاگارا کانادا

نیاگارا در نزدیکی مرز بین کانادا و ایلات متحده آمریکا قرار گرفته است.این سه آبشار ایالت نیویورک آمریکا را از استان انتاریوی کانادا جدا می کنند و اگرچه تنها 35 متر ارتفاع دارند، قدرتمندترین آبشارهای آمریکای شمالی به شمار می روند،این آبشارها ظرفیت تولید 4.4 گیگاوات الکتریسیته را دارند.



آبشارهای Giessbachسوییس


این چشمه زیبا و باشکوه بزرگترین یا مرتفع ترین آبشار جهان نیست ولی تمامی زیبایی هایی را که به سوییس نسبت داده می شود در خود دارد- رودخانه هایی با آب پاک و شفاف، قله های پوشیده از برف و درخت های سرسبز و باطراوت. این آبشار از 14 چشمه کوچک تر تشکیل می شود که به دریاچه Brienz می پیوندند.



آبشارهای سنگ زرد Yellowstone آمریکا

این آبشارها در نزدیکی پارک ملی وایومینگ در ایالات متحده آمریکا واقع شده اند و هردو به دره گراند کانیون می ریزند.. یکی از این آبشارها توسط سنگ های آتشفشانی و کوهستان ها احاطه شده است و دو برابر آبشار نیاگارا ارتفاع دارد. گفته می شود اولین سفیدپوستی که در سال 1846 این آبشارهای سنگ زرد را کشف کرد جیم بریگر بوده است.

انتهای پیام/

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار