فرماندار رودبار؛

مبارزه با مگس میوه زیتون را با جدیت انجام می دهیم

خبرگزاری پانا:ˈسید محمد احمدیˈ در حاشیه بازدید از باغات زیتون رودبار گفت: از نیمه تیرماه جاری، فصل جدید مبارزه با مگس میوه زیتون با توزیع 231 هزار کارت زرد مبارزه با این آفت آغاز شده است.

کد مطلب: ۲۳۵۰۲۱
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرگزاری پانا،احمدی گفت:همچنین یک هزار و 570 لیتر پروتئین و 357 لیتر سم مالاتیون بین باغداران توزیع شده است.

فرماندار رودبار با اشاره به تلاش همه مسؤولان و متولیان برای مدیریت آفت مگس زیتون افزود: از آنجاییکه اقتصاد و معیشت باغداران زیتون این شهرستان از این راه تامین می شود، رفع دغدغه آنها، مورد توجه است.

وی تاکید کرد: اگرچه با نهال ها و قلمه های تولیدی زیتون رودبار، اکنون در بیش از 20 استان کشور زیتون کشت و تولید می شود ولی خاستگاه و بازار اصلی عرضه زیتون کشور، رودبار است.

احمدی همچنین از باغداران زیتون خواست همانگونه که در فصل زمستان به توصیه های کارشناسان در زمینه هرس، شخم پای درختان، جمع آوری میوه های آلوده و آبیاری زمستانه توجه می کنند؛ در فصل جدید مبارزه نیز کارشناسان را همراهی کنند تا خسارت مگس میوه زیتون به حداقل برسد.

وی با قدردانی از نگاه ویژه استاندار گیلان به این موضوع، از جذب اعتبار دو و نیم میلیارد ریالی مبارزه با آفت مگس زیتون در سالجاری خبر داد.

شهرستان رودبار در 67 کیلومتری جنوب مرکز استان گیلان واقع است.

14 هزار باغدار زیتون رودبار در شش هزار هکتار باغ بارده زیتون این شهرستان فعالیت می کنند.

مگس میوه خوار زیتون یکی از مهمترین آفات زیتون است که با تغذیه از گوشت میوه، باعث ریزش میوه ها قبل از برداشت و کاهش کیفیت روغن زیتون می شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار