همایش مدیریت استراتژیک کسب و کار و کارآفرینی برگزار شد

خبرگزاری پانا: همایش مدیریت استراتژیک کسب و کار و کارآفرینی توسط گروه مشاوران جوان شهرداری مشهد، مرکزمهارت آموختگان استان خراسان رضوی و اداره کل کار، تعاون ورفاه اجتماعی برگزار شد.

کد مطلب: ۲۳۳۲۸۴
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرگزاری پانا به نقل از روابط عمومی گروه مشاوران جوان شهرداری مشهد، این همایش با هدف ترویج و تبیین کارآفرینی و ایجاد اشتغال سالم و با حضور مدیران صنایع و صاحبان سرمایه، ایده‌پردازان و اعضای گروه مشاوران جوان، کارشناسان کارآفرینی اداره کارو روسای مراکز مشاوره شغلی در فرهنگسرای کودک و آینده بوستان کوه‌سنگی برگزار شد.

علی بابایی، مسوول اداره توسعه کارآفرینی خراسان رضوی در همایش مدیریت استراتژیک کسب و کار و کارآفرینی، ارزش‌آفرینی را مفهوم واقعی کارآفرینی دانست و گفت: فرآیند خلق چیزی جدید و با ارزش از طریق راه‌اندازی کسب و کار با اختصاص زمان و تلاش موردنیاز، با در نظر گرفتن ریسک‌های مالی، روحی و اجتماعی به منظور رسیدن به رضایت شخصی، پاداش‌های مالی و ارضای نیاز استقلال طلبی تعریفی جامع از کارآفرینی می‌باشد .

وی به مشخصات یک کارآفرین اشاره کرد و افزود: ریسک‌پذیر بودن(برنامه‌ریزی)، شوخ طبعی در عین جدیت، ارزش محور، استقلال طلب، پشتکار داشتن، رویاپرداز و ترسیم چشم‌اندازفردی و سازمانی از مشخصات یک کارآفرین است .

بابایی در ادامه اظهار کرد: در کارآفرینی باید از چهار بعد PQ شناسایی توانایی جسمانی، IQ ضریب هوشی، EQ هوش عاطفی و هیجانی و SQ هوش معنوی برای عادلانه کار کردن ، خلاقانه فکر نمودن، مهربانانه رفتار کردن و انسان‌گونه برخورد نمودن بهره‌گیری کنیم.

گفتنی است: آشنایی و شناخت چیستی مفهوم و پیشینه کارآفرینی، آشنایی با الزامات کارآفرینی، شناخت مقدماتی از فرایند کارآفرینی، آشنایی با انواع کارآفرینی (مستقل، شرکتی، اقتصادی، اجتماعی و...)، آشنایی با ویژگی‌های کارآفرین، شناخت فرآیند ایجاد کسب و کار جدید، آشنایی با شیوه های تأمین مالی، آشنایی و هدایت صاحبان سرمایه و تخصص در چارچوب کسب و کارهای نوآور، آشنایی با مراکز اطلاع رسانی مشاوره و خدمات کارآفرینی در استان از محورهای این همایش بود .

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار