معاون عمرانی استانداری خواستار به رسمیت شناختن کرمانشاه بعنوان کلانشهرشد

خبرگزاری پانا: معاون امور عمرانی استانداری کرمانشاه گفت: روزانه جمعیت حاضر در شهر کرمانشاه از مرز یک میلیون نفر هم عبور می کند و این مساله نشان از این دارد که کرمانشاه باید از سوی وزارت کشور بعنوان کلانشهر به رسمیت شناخته شود.

کد مطلب: ۲۳۲۴۶۲
لینک کوتاه کپی شد
به گزارش خبرگزاری پانا،مجتبی نیک کردار در نشست شورای اداری استان کرمانشاه که با حضور وزیر کشور در سالن شهدای دولت برگزار شد، اظهار داشت: این شهر و سایر شهرهای استان که شمار آنها هم اینک 32 شهر است در وضعی نابسامان بسر می برند و مانند یک بیمار اورژانسی نیازمند توجه هستند که ما همه مشکلات حوزه شهرهای استان را در 15 نامه جداگانه به وزیر کشور انتقال داده ایم.
وی گفت: در حوزه روستایی هم با اینکه دو هزار و 689 روستای دارای سکنه در استان داریم اما نیمی از آنها فاقد دهیاری هستند و تنها یک هزار و 366 روستای استان دارای دهیاری می باشند به همین دلیل درخواست اعطای مجوز برای استقرار دهیاری در 360 روستای دیگر استان را از وزارت کشور داریم.
معاون امور عمرانی استانداری کرمانشاه همچنین وجود پنج هزار پروژه عمرانی نیمه کاره را معضلی برای استان توصیف کرد و گفت: از این تعداد یک هزار و 466 پروژه متعلق به سه دور سفر دولت های قبلی می باشد و 750 پروژه نیز در زمره مصوبات سفر رهبری به استان قرار دارد.
نیک کردار گفت: براساس بررسی های انجام شده برای به نتیجه رسیدن این پنج هزار پروژه در مجموع به اعتباری افزون بر 200 هزار میلیارد ریال نیاز است در حالی که همه اعتبارات عمرانی استان کرمانشاه هم اینک به 10 هزار میلیارد ریال هم نمی رسد و به همین دلیل از وزارت کشور انتظار حمایت و کمک داریم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار