رییس دانشگاه ملایر:

دانشگاه ملایر از نظر توسعه در بین پنج دانشگاه برتر کشور قرار دارد

خبرگزاری پانا: رییس دانشگاه ملایر گفت: این دانشگاه از نظر توسعه آموزشی، فرهنگی و عمرانی در بین پنج دانشگاه برتر کشور قرار دارد و طبق اظهارات وزیر علوم، رشد دانشگاه ملایر متناسب بوده است.

کد مطلب: ۲۳۱۳۲۲
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرگزاری پانا، بهمن امانی در جمع خبرنگاران افزود: بودجه دانشگاه ملایر از هفت میلیارد ریال در سال 85 به 400 میلیارد ریال در سال جاری رسیده که رشدی 50 درصدی داشته است.

وی اظهار داشت: رشته های این دانشگاه از هفت رشته به 70 رشته رسیده است که از این تعداد، 18 رشته دکترا با 13 گرایش پژوهش محور و پنج گرایش آموزش محور، 33 رشته کارشناسی ارشد و مابقی رشته های کارشناسی و کاردانی است.

وی افزایش تعداد دانشجویان از 800 نفر به شش هزار نفر و کسب رتبه برتر فرهنگی دانشگاه در بین دانشگاه های کشور در سال های 91 و 93 را از دیگر افتخارات این دانشگاه برشمرد و افزود: 57 نفر از اساتید دکترا نیز تا ترم آینده به کادر آموزشی دانشگاه ملایر اضافه می شوند.

امانی خاطرنشان کرد: در حال حاضر، نسبت استاد به دانشجو در دانشگاه ملایر، یک به 30 است، در حالیکه در سایر دانشگاه ها این نسبت یک به 75 است .

وی پژوهش را روح دانشگاه دانست و بیان داشت: بر این اساس، در سه سال گذشته 23 همایش ملی و هر ساله هفت همایش ملی با حضور پژوهشگران و محققان برجسته کشوری در این دانشگاه برگزار و مجوز 9 مجله علمی و پژوهشی برای دانشگاه اخذ شد که یکی از مجله ها چاپ و دو مورد نیز در مرحله چاپ قرار دارند.

رییس دانشگاه ملایر از اختصاص 12 میلیارد ریال اعتبار برای خرید تجهیزات آزمایشگاهی این دانشگاه خبر داد و گفت: سال های گذشته نیز 700 هزار یورو تجهیزات آزمایشگاهی خارجی برای دانشگاه خریداری شد و هم اکنون دانشگاه ملایر، یکی از مجهزترین دانشگاه ها از نظر تجهیزات آزمایشگاهی است.

دکتر امانی در خصوص پروژه های عمرانی دانشگاه نیز اظهار داشت: در حال حاضر، سالن آمفی تئاتر با 80 درصد پیشرفت فیزیکی و ظرفیت 600 نفر در حال اجرا است و تا پایان تابستان امسال به بهره برداری می رسد.

وی احداث فاز نخست پژوهشکده انگور و کشمش با دو هزارو 500 متر زیربنا، کتابخانه مرکزی دانشگاه با 50 درصد پیشرفت، دانشکده خیرساز علوم پایه با پنج هزار مترمربع مساحت و 50 درصد پیشرفت فیزیکی و دانشکده فنی و مهندسی با هفت هزارو 500 مترمربع را از دیگر پروژه های عمرانی این دانشگاه برشمرد و افزود: در مجموع 15 هزار مترمربع فضای عمرانی به پیمانکار واگذار شده و در حال ساخت است.

امانی در عین حال آمادگی این دانشگاه در خصوص راه اندازی دوره های آموزش مجازی غرب کشور و موافقت اولیه برای تاسیس مرکز پرتو فرآوری الکترون با رعایت قانون و دریافت پروانه اشتغال برای تاسیسات پرتودهی گاما و الکترون را از دیگر موفقیت های دانشگاه ملایر عنوان کرد و گفت: این یک امتیاز ویژه برای دانشگاه است که بتوانیم در زمینه کشاورزی از پرتودهی گاما استفاده کنیم.

وی تربیت یک هزارو 600 حافظ قرآنی و خرید خوابگاه دانشجویی دخترانه با 60 واحد و ظرفیت 800 نفر با هزینه ای بالغ بر 25 میلیارد ریال با همکاری اداره اوقاف و امور خیریه ملایر را از دیگر اقدامات برشمرد و گفت: رسالت مهم دانشگاه ملایر توسعه تحصیلات تکمیلی و افزایش رشته ها است.

امانی همچنین از شروع ترم تابستانی در این دانشگاه خبر داد و اظهار داشت: ترم تابستانی برای پنجمین سال متوالی از 21 تیرماه آغاز و در ششم شهریور ماه سال جاری به اتمام می رسد.

وی ادامه داد: در هفت دانشکده دانشگاه ملایر 180 عنوان درس ارایه شده که پیش بینی می شود حداقل بین سه تا چهار هزار دانشجو از سراسر کشور در ترم تابستانی ثبت نام کنند و هر دانشجو مجاز به گذراندن شش واحد درسی است.

امانی از پذیرش یک هزارو 800 دانشجوی ورودی جدید در نیم سال مهر 93-94 در دانشگاه ملایر خبر داد و گفت: از این تعداد، 65 درصد در رشته های کارشناسی و 35 درصد در رشته های کارشناسی ارشد و دکترا پذیرش می شوند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار