برگزاری میزگرد علمی در فرماندهی انتظامی استان آذربایجان شرقی

خبرگزاری پانا: دفتر تحقیقات كاربردی فرماندهی انتظامی استان آذربایجان شرقی از برگزاری میزگرد علمی «نقش ناجا در تحقق اهداف حمایت از تولید ملی، كار و سرمایه ایرانی» خبر داد.

کد مطلب: ۲۳۰۲۲
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرگزاری پانا به نقل از پایگاه اطلاع رسانی پلیس، در راستای مشاركت دفتر تحقیقات كاربردی فرماندهی انتظامی استان آذربایجان شرقی در برگزاری هجدهمین همایش ملی توسعه صادرات غیر نفتی، میزگرد تخصصی با عنوان " نقش ناجا در تحقق اهداف حمایت از تولید ملی ، كار و سرمایه ایرانی" به همت دفتر تحقیقات كاربردی و با حضور كارشناسان درون سازمانی و اساتید دانشگاهی در تالار مجمع نمایندگان اتاق بازرگانی، صنایع و معادن تبریز برگزار شد.

بر اساس این گزارش ،در این میزگرد تخصصی دكتر سلمانی بیشك ضمن ارایه تعاریفی از كار، تولید و سرمایه ایرانی، نقش ناجا در تامین امنیت فعالیتهای اقتصادی را به دو حوزه امنیت محیط جغرافیایی و امنیت حمایتی خاص تقسیم كرده و با ارایه مصادیق عملی برای هر یك از این حوزه ها بر لزوم وجود امنیت در فعالیتهای اقتصادی تاكید كرد.

عضو هیئت علمی دانشگاه تبریز در ادامه به زیرساخت های اجرایی دولت اشاره كرده و با تمركز وزارت كشور به نقش ناجا در تحقق اهداف حمایت از تولید ملی، كار و سرمایه ایرانی تاكید كرد.

دكتر احمدزادهبه مقوله های نرم افزاری امنیت اشاره كرده و مدیریت اقتصادی را به عنوان یكی از عناصر نرم افزاری امنیت دانست.

عضو هیئت علمی دانشگاه آزاد اسلامی واحد تبریز خاطرنشان شد در عصر كنونی ماهیت پلیس تغییر كرده و گستره فعالیتهای آن با توجه به نیاز جوامع به عرصه های اقتصادی نیز كشیده شده است و در این راستا برخی از ماموریت های پلیس منبعث از جهانی شدن اقتصاد است.

در ادامه سرهنگ بدری ضمن تبیین سرمایه های اجتماعی پلیس، اعتماد اجتماعی به نیروی انتظامی را لازمه رشد و پویایی پلیس دانسته و افزود: افزایش حس اعتماد اجتماعی موجب رشد امنیت و در نتیجه رشد اقتصادی خواهد شد. وی در پایان به رابطه میان قاچاق كالا و تولید ملی، كار و سرمایه ایرانی اشاره كرده و تهدید های این بزه اقتصادی را بیان كرد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار