معاون امور دریایی اداره کل بنادر و دریانوردی هرمزگان خبر داد:

نجات هفت سرنشین یک لنج باری ایرانی در آب های خلیج فارس

خبرگزای پانا: معاون امور دریایی اداره کل بنادر و دریانوردی هرمزگان از نجات هفت سرنشین یک لنج باری از خطر غرق شدن در آب های خلیج فارس طی یک عملیات جستجو و نجات دریایی خبر داد.

کد مطلب: ۲۲۷۱۷۲
لینک کوتاه کپی شد


به گزارش خبرگزاری پانا، "مهدی نوفرستی" با اعلام این خبر گفت: روز جمعه (23 خرداد ماه) حوالی ساعت13:35 یک فروند لنج باری با ملیت ایرانی که از دبی به سمت بندر گناوه در حرکت بود، به علت آبگرفتگی شدید اعلام اضطرار کرد.


وی ادامه داد: مرکز هماهنگی و نجات دریایی بندرعباس به محض دریافت پیام اضطرار، ناجی 11 را برای انجام این مأموریت هماهنگ نموده و آن را به محل حادثه که در 33 مایلی غرب جزیره کیش واقع شده، اعزام کرد.


معاون امور دریایی اداره کل بنادر و دریانوردی هرمزگان افزود: ناجی 11 حوالی ساعت 15:15 به موقعیت رسیده و بلافاصله پمپ روبین را در اختیار شناور سانحه دیده قرار دادتا با استفاده از آن آب درون موتورخانه را تخلیه کند.


نوفرستی اضافه کرد: پس از رفع مشکل آبگرفتگی این شناور و اسکورت ناجی 11 تا زمان پهلوگیری آن در بندر کیش، عملیات با گذشت حدود دو ساعت و نیم در ساعت 17:40 همان روز به پایان رسید.


وی در پایان توضیحات خود از موفقیت آمیز بودن این عملیات خبر داد و افزود: در حال حاضر، هر هفت نفر سرنشین این لنج باری در صحت و سلامت کامل به سر می برند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار