رییس دانشگاه ملایر:

دانشگاه ملایر رتبه برتر فرهنگی را در بین دانشگاه های کشور کسب کرد

خبرگزاری پانا: رییس دانشگاه ملایر از کسب رتبه برتر فرهنگی این دانشگاه در بین سایر دانشگاه های کشور خبر داد و گفت: کسب این رتبه برای دومین بار است که توسط دانشگاه ملایر اخذ می شود.

کد مطلب: ۲۲۵۶۹۱
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرگزاری پانا، بهمن امانی در آیین تجلیل از فعالان فرهنگی دانشگاه ملایر افزود: وزارت علوم بر اساس 35 شاخص مهم فعالیت های فرهنگی 99 دانشگاه کشور در سالتحصیلی 91-92 را مورد ارزیابی قرار داد که دانشگاه ملایر خردادماه سال جاری موفق به کسب رتبه برتر شد.

وی میزان استقبال گروه های دانشجویی، ساختار فرهنگی دانشگاه ها، تولیدات و پژوهش های فرهنگی، عملکرد دانشگاه در زمان انتخابات ریاست جمهوری، میزان ابتکارات و نوآوری های فرهنگی، فعالیت های مجازی در حوزه فرهنگی، منابع انسانی این حوزه، سطح کیفی فعالیت های فرهنگی و رضایت مندی فعالان فرهنگی از عملکرد مسوولان دانشگاه ها را از جمله این شاخص ها برشمرد.

وی ادامه داد: در فروردین ماه سال 91 نیز دانشگاه ملایر بر اساس شاخص هایی چون ایجاد معاونت فرهنگی مستقل، ایجاد فضا و زیرساخت لازم برای فعالیت های فرهنگی، برگزاری کرسی های آزاد اندیشی و داشتن برنامه جامع فرهنگی به عنوان دانشگاه برتر کشور در زمینه فعالیت های فرهنگی سال 90 انتخاب شد.

امانی با تقدیر از تمامی عوامل فرهنگی دانشگاه ملایر، حوزه معاونت فرهنگی و اجتماعی، دفتر نهاد نمایندگی ولی فقیه در این دانشگاه و دانشجویان خاطرنشان کرد: ما در هر دولتی در راستای اصول و قوانین کار می کنیم و سیاسی کاری و هیاهو کاری نداریم.

وی بیان داشت: امروز دشمن از هیچ حربه ای برای ضربه زدن به نظام جمهوری اسلامی دست برنمی دارد و از طریق شبکه های ماهواره ای و اینترنت به دنبال ضربه زدن به اعتقادات و باورهای جوانان است .

رییس دانشگاه ملایر با تاکید بر بیانات مقام معظم رهبری مبنی بر تربیت حافظان قرآن در دانشگاه ها گفت: بر این اساس، هم اکنون از شش هزار دانشجو در دانشگاه ملایر، یک هزارو 600 نفر حافظ قرآن هستند و با قرآن انس گرفته اند.

دکتر امانی از آغاز ششمین دوره طرح بر بال فرشتگان در راستای حفظ قرآن کریم در این دانشگاه خبر داد و افزود: دانشگاه ملایر در راستای ترویج و توسعه قرآن، نماز و امر به معروف و نهی از منکر فعالیت می کند.

مفاخر قرآنی باید حفظ و توسعه داده شوند

امام جمعه موقت ملایر نیز بر لزوم حفظ، نگهداری و توسعه مفاخر قرآنی تاکید کرد و اظهار داشت: نیاز است دانشجویان امروز بیش از هر زمان دیگری در راه حفظ قرآن و ارزش های دینی گام بردارند.

حجت الاسلام سید حسن فاضلیان افزود: قرآن چنان طراوت و تازگی دارد که هیچگاه کهنه و پوسیده نشده و از شادابی و نشاطش کم نمی شود.

وی با بیان اینکه خداوند قرآن را برای همه زمان ها و مکان ها قرار داد، گفت: بیش از یک و نیم میلیارد جمعیت کره زمین به قرآن اعتقاد دارند و این کتاب الهی ارزش آن را دارد که انسان جان، مال و تمام دارایی اش را برای آن از دست بدهد.

گرفتاری بشر امروزی، به دلیل جدایی از قرآن است

مسوول نهاد نمایندگی ولی فقیه در دانشگاه ملایر نیز بیان داشت: اگر زندگی امروز بشریت در دنیای کمبود معنویت، گرفتاری، نفس پرستی و هوا پرستی شده به دلیل جدایی مردم از قرآن است.

حجت الاسلام احمد فراهانی، حفظ قرآن کریم را یک ضرورت دانست و بر لزوم حفظ ارزش های قرآن تاکید کرد و افزود: فضل، کرامت، توانمندی ها و صفای باطن است که موجب می شود ما از اصول تبعیت کنیم و تابع موج های زودگذر دنیا نباشیم.

سالیانه بیش از یک هزار فعالیت فرهنگی در دانشگاه ملایر انجام می شود

معاون فرهنگی و اجتماعی دانشگاه ملایر نیز از برگزاری بیش از یک هزار فعالیت مختلف فرهنگی و اجتماعی طی سال در این دانشگاه خبر داد و گفت: این تعداد فعالیت فرهنگی و اجتماعی که در سالتحصیلی 91-92 در دانشگاه ملایر برگزار شد، برای ارزیابی وزارت علوم ارسال شد.

محمد مرادی تربیت نیروی انسانی متخصص و متعهد را دو وظیفه مهم دانشگاه عنوان کرد و اظهار داشت: تعهد همان مسایل فرهنگی و اعتقادی است که دانشگاه ملایر در این زمینه بسیار موفق عمل کرده و این تعهد از طریق انس با قرآن برای دانشجویان فراهم شده است.

وی انجام 23 فعالیت پژوهشی و مطالعات فرهنگی، 25 فعالیت در راستای جنگ نرم، 31 فعالیت در حوزه های قرآنی، 144 مورد برنامه ها و کارگاه های آموزشی، 47 فعالیت جمعی، برگزاری 24 نمایشگاه، 41 گردهمایی و همایش، برگزاری 45 اردوی دانشجویی، 24 فعالیت در زمان انتخابات ریاست جمهوری و 31 کرسی آزاداندیشی را از جمله فعالیت های فرهنگی این دانشگاه برشمرد.

دانشگاه ملایر همچنین به دلیل تربیت بیشترین حافظان قرآن از سوی شورای هماهنگی فعالیت های قرآن و عترت دانشگاه های کشور لوح تقدیر دریافت کرده است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار