پروین افشار در گفتگو با خبرنگار پانا:

تبلیغات شبکه های ماهواره ای در مورد داروهای لاغری فریبنده است

خبرگزاری پانا: عضو انجمن تغذیه ایران، گفت: تبلیغات فریبنده شبکه های ماهواره ای در در مورد داروهای لاغری عوارض جدی بر سلامت فردی دارد

کد مطلب: ۲۲۴۸۴۳
لینک کوتاه کپی شد

پروین افشار در گفتگو با خبرنگار پانا، افزود: یکی از روش های کاهش وزن استفاده ار دارو های متعدد است که این روند در تبلیغات شرکت ها و شبکه های پرزرق و برق ماهواره ای بیش از گذشته افزایش یافته است .

وی یادآورشد: گر چه در وهله نخست استفاده از این نوع داروها ٰروش سریع کاهش وزن بدون عارضه ای به شمار می رود، اما تحقیقات انجام گرفته نشان می دهد داروهای انگشت شماری وجود دارند که بدون عارضه و آسیب به سلامتی، در کاهش وزن تاثیر دارند .

افشار افزود: هم اکنون تنها تعداد معدودی از قرص های موجود در بازار توسط سازمان غذا و دارو ˈ FDA ˈ تایید شده اند و باید با احتیاط و جوانب آن مورد مصرف قرار گیرد .

وی با تاکید بر اینکه استفاده داروهای کاهنده وزن باید زیر نظر پزشک متخصص انجام شود، تصریح کرد: استفاده خود سرانه از این داروها به شدت سلامتی افراد را تهدید کرده و در بیشتر مواقع به ارگانهای داخلی مانند کبد ،قلب، کلیه و .. آسیب جدی می رساند .

این کارشناس تعذیه مرکز آموزشی درمانی تخصصی و فوق تخصصی آیت الله موسوی زنجان، گفت: تحقیقات پزشکی و بررسی های آماری نیز بر روی افرادی که این نوع داروها را مصرف کرده اند نشان می دهد، این داروها یا بی اثر هستند یا اثر آنها بسیار کوتاه مدت است و پس از قطع دارو، وزن شخص به حالت اولیه باز می گردد .

افشار با بیان اینکه افرادی که کمی اضافه وزن دارند توصیه می شود از این نوع داروها استفاده نکنند، افزود: فقط افراد خیلی چاق زیر نظر متخصص مجاز به استفاده از این داروها هستند .

وی یادآورشد: افرادی که از چاقی مفط رنج می برند بهترین روش برای رهایی از این مشکل استفاده از رژیم درمانی وفعالیت بدنی مناسب زیر نظر متخصص تغذیه است .

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار