در گفت و گو با پانا مطرح شد؛

دو برابر شدن آمار فارغ التحصیلان بیکار/ 50 درصد این افراد در رشته‌های علوم‌انسانی

خبرگزاری پانا: عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس با اعلام اینکه آمار فارغ التحصیلان بیکار دوبرابر شده است، گفت: بیش از 50 درصد از فارغ ‌التحصیلان بیکار در رشته ‌های علوم انسانی هستند.

کد مطلب: ۲۲۴۵۰۲
لینک کوتاه کپی شد

قاسم احمدی لاشکی در گفت و گو با خبرنگار اجتماعی پانا، با تأکید بر اینکه در شرایط فعلی بسیاری از رشته ‌های دانشگاهی در کشور مبتنی بر نیاز کشور نیستند، اظهار داشت: در نتیجه نیاز بازار کار نیز برآورده نشده است و از طرفی نیاز فارغ التحصیلان به بازار کار نیز بی نیجه می ماند.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس با بیان اینکه رشته‌ های دانشگاهی براساس نیاز کشور تعریف نشده اند، خاطرنشان کرد: در حال حاضر آمار فارغ التحصیلان بیکار 2 برابر فارغ التحصیلان دیگر است که این آمار بسیار نگران کننده است و این بدین معنی است که نیاز بازار شناخته نشده و جذابیت بازار کار نیز در نظر گرفته نشده است.
وی درخصوص سند آمایش آموزش عالی تصریح کرد: در این سند نیاز مناطق مختلف کشور به رشته های دانشگاهی دیده شده و اگر ابلاغ شود، شرایط مناسبی را برای بازار کار فارغ التحصیلان فراهم می کند.
این نماینده مجلس یادآور شد: مهم ترین مشکل کنونی حوزه آموزش عالی جمعیت فارغ‌ التحصیلانی است که در رشته ‌هایی مدرک گرفته‌ اند که هیچ جایی در بازار کار ندارند و طبق آمار بیش از 50 درصد از فارغ ‌التحصیلان بیکار در رشته ‌های علوم انسانی هستند.
احمدی در پایان تأکید کرد: روند آموزش باید در دانشگاه ‌ها تغییر کند و مشکل حوزه آموزش با جدیت دنبال شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار