انجمن ریاضی اروپا عنوان ممتاز رابه دانشگاه تحصیلات تکمیلی علوم پایه زنجان اعطا کرد

خبرگزاری پانا: عنوان مرکز ممتاز منطقه از سوی انجمن ریاضی اروپا به دانشگاه تحصیلات تکمیلی علوم پایه زنجان اعطا شد

کد مطلب: ۲۲۳۲۴۳
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش سرویس خبر پانا ، کارشناس روابط عمومی دانشگاه تحصیلات تکمیلی علوم پایه زنجان گفت: انجمن ریاضی اروپا در جهت تسهیل ادامه تحصیل جوانان کشورهای درحال توسعه در دوره های کارشناسی ارشد و دکتری ریاضی در کشوری نزدیک به کشور خودشان، در هر منطقه یکی از دانشگاه های دارای دانشکده ریاضی با امکانات، توانایی ها و زیرساخت مناسب را انتخاب و با عنوان Emerging Regional Center of Excellence معرفی می کند .

مهین یوسفی افزود: این انجمن به کشورهای منطقه توصیه می کند دانشجویان خود را برای ادامه تحصیل در رشته ریاضی به دانشگاه معرفی شده اعزام کنند و از طرف دیگر از همکاری های علمی دانشگاه معرفی شده با دانشگاه های اروپایی در جهت رفت و آمد دانشجویان و اساتید و برگزاری همایش ها و اجرای پروژه های مشترک دوره های کارشناسی ارشد و دکتری ریاضی حمایت می کند .

وی یادآورشد: به علاوه اعضای کمیته کشورهای درحال توسعه انجمن ریاضی اروپا فعالیت ها و ارتباط های خود در منطقه را از طریق دانشگاه معرفی شده انجام خواهند داد .

یوسفی تصریح کرد: انجمن ریاضی اروپا در سال 2014 دانشگاه تحصیلات تکمیلی علوم پایه زنجان را به عنوان مرکز ممتاز منطقه ای معرفی کرده است .

وی خاطرنشان کرد: پرفسور مارتا سانز-سوله رییس انجمن ریاضی اروپا طی نامه ای با اعلام این تصمیم، به مسوولین دانشگاه تحصیلات تکمیلی تبریک گفته و آرزوی همکاری پرثمری را با این دانشگاه کرده است .

به گزارش پانا، موسسه مطالعات پیشرفته در ریاضیات ویتنام، مدرسه ریاضی عبدالسلام پاکستان مرکز تحقیقات ریاضی مکزیک، مراکزی هستند که تاکنون به عنوان فوق دست یافته اند .

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار