رئیس کمیسیون انرژی اتاق ایران در گفت و گو با پانا مطرح کرد:

ارایه طرحی برای تشویق به صرفه جویی در مصرف بنزین

خبرگزاری پانا : رئیس کمیسیون انرژی اتاق ایران از صدور کارت انرژی به عنوان راهکاری برای تشویق به صرفه جویی در مصرف بنزین خبر داد و افزود: طرحی تشویقی برای صرفه جویی در مصرف بنزین در دست بررسی است که براساس آن کارت انرژی صادر می شود تا به عنوان راه حلی برای حمایت از حقوق افرادی باشد که به هردلیلی در مصرف بنزین صرفه جویی می کنند .

کد مطلب: ۲۲۲۵۴۱
لینک کوتاه کپی شد

علی شمس اردکانی در گفت وگو با خبرنگار اقتصادی پانا گفت: صدور کارت انرژی یا همان کارت سبز می تواند در تشویق مردم به کمتر استفاده کردن از اتومبیل های شخصی کمک کند.


وی ادامه داد: دولت برای هر لیتر بنزین بالغ بر یک دلار هزینه می کند. یک دلار به طور تقریبی معادل 3 هزار تومان است. حال که هر لیتر بنزین سهمیه ای، 700 تومان در نظر گرفته شده است، فردی که صرفه جویی کرده و برای مثال تنها 30 لیتر از سهمیه 60 لیتری خود را مصرف می کند باید تشویق شده و از طریق دریافت کارت سبز 3 هزار تومان به وی تعلق گیرد.

رییس کمیسیون انرژی اتاق ایران خاطرنشان کرد: البته طرح مورد نظر هنوز نهایی شده و به دنبال آن هستیم که بعد از چکش کاری های لازم، طرحی مدون و کارشناسی شده در اختیار دولت قرار داده تا مراحل قانونی خود را بگذراند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار