با تاکید نایب رییس شورای اسلامی شهر همدان:

بازگشایی خیابان طالقانی و اصلاح طرح تعریض املاک حاشیه زیرگذر پژوهش سرعت می گیرد

خبرگزاری پانا: جلسه پیگیری تسریع در بازگشایی خیابان طالقانی و تعیین تکلیف تعریض بلوار بعثت(پژوهش) با حضور نایب رییس سخنگو و دیگر اعضای شورای اسلامی شهر همدان، معاون شهرسازی و معماری و مدیران مناطق یك و دو شهرداری همدان به همراه كارشناسان در سالن جلسات شورا برگزار شد.

کد مطلب: ۲۲۱۹۰۰
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرگزاری پانا و به نقل از روابط عمومی شورای اسلامی شهر همدان، نایب رییس شورای اسلامی شهر همدان در این جلسه گفت: شهرداری باید نسبت به تعریض معابر سطح شهر بویژه خیابانهای طالقانی و بعثت برنامه زمانبندی دقیقی را ارائه دهد.

محمد تبریزی با اشاره به اصلاح طرح تعریض املاک حاشیه زیرگذر پژوهش، افزود: شهرداری همدان باید در راستای اطلاع رسانی به موقع این امر اقدامات لازم را انجام دهد تا افرادی به دلیل عدم آگاهی شهروندان به خرید املاك مسیر تعریض که قرار است مورد بازنگری قرارگیرد، اقدام نكنند.

تبریزی درخصوص اصلاح طرح تعریض املاک حاشیه زیرگذر پژوهش اظهار كرد: با اجرای زیرگذر پژوهش و اصلاح قوس مربوطه تغییراتی در خط پروژه بوقوع پیوست که منجر به کاهش تعریض قسمتی از برجی املاک حاشیه تقاطع شده است.

وی با بیان اینکه تغییرات به نحوی است که در مرکز تقاطع و چهار راه پژوهش تقریبا تعریض حذف شده یا به حداقل میزان خواهد رسید، ادامه داد: کاهش تعریض تا حد فاصل جوادیه و سمت بلوار بعثت تا قسمت مقابل مجتمع شهید آوینی به تدریج به طرح تفصیلی نزدیک می شود به صورتی که در میانه این مسیر، تعریض حدودا تا 50 درصد بر اساس طرح تفصیلی سابق خواهد بود .

وی افزود: با در نظر گرفتن تراکم مجاز منطقه و ارتفاع مجاز منطقه این اصلاح تعریض می تواند نزدیک به 40 هزار متربنای مسکونی به ظرفیت موجود اضافه کند که ضمن جلوگیری از بروز خسارت به مالکین و پرداخت غرامت از ناحیه شهرداری در تامین مسکن شهر نیز موثر است .

نایب رییس شورای اسلامی شهر همدان همچنین بر تسریع بازگشایی خیابان طالقانی تاكید كرد و اظها داشت: انتظار می رود تعریض این نقطه از شهر در كمتر از 6 ماه به اتمام برسد.

تبریزی با بیان اینكه در اجرای طرح های شهری باید کلان نگر بود، اضافه كرد: محدوده خیابان طالقانی تعریض مشخصی دارد و براساس قانون این مسیر باید تعریض شود.

وی از آمادگی همکاری شورا برای به اتمام رساندن بازگشایی خیابان طالقانی خبر داد و گفت: تعریض مسیر این معبر بسیار با اهمیت است و باید جز پروژه های اولویت دار منطقه دو شهرداری قرارگیرد.

تبریزی با اشاره به اینكه در حال حاضرتملک 11 ملك از املاك مسیر تعریض خیابان طالقانی باقی مانده است ،تاكید كرد: لازم است با برنامه ریزی مناسب و دقیق حداقل هر 15 روز یك ملك تملك شده و مسیر تعریض شود.

وی اجرای پروژه های اثرگذار در شهرداری را به نفع شهروندان و شهر دانست و یادآور شد: اقدام شهرداری منطقه دو درخصوص جمع آوری آبهای سطحی خیابان طالقانی قابل تقدیر است.

وی با بیان اینكه براساس قانون قائده مشخصی برای تعریض معبر و ارتفاع وجود دارد افزود: نباید این قائده و قانون در امر شهرسازی نادیده گرفته شود.

سخنگو و رئیس کمیسیون خدمات شهری ، حمل و نقل و ترافیک و محیط زیست شورای اسلامی شهر همدان نیز در ادامه این جلسه مباحث اجتماعی و فنی و عمرانی را از ابعاد فعالیت شهرداری برشمرد و گفت: مشکلات ترافیکی از معظلات مهم اجتماعی است که باید کارشناسانه به آنها پرداخته و حل شود .

کامران گردان ضمن تشکر از مساعدت و همکاری شهروندان و مالکین مسیر بازگشایی خیابان طالقانی، اضافه کرد: اتمام تعریض این خیابان نیازمند ادامه مشارکت مالکین مسیر باقیمانده است.

رییس كمیسیون بودجه حقوقی و اداری شورای اسلامی شهر همدان هم بر اولویت بندی اجرای پروژه های شهرداری تاكید كرد و افزود :در حال حاضر بازگشایی معبر طالقانی جزو پروژه های اولویت دار است كه باید با برنامه مشخصی اجرا شود.

حسین قراباغی اضافه كرد: با توجه پروسه طولانی تملك املاك و تعریض خیابان طالقانی لازم است برای هر یك از املاك مسیر پرونده ای تشكیل و موارد به طور دقیق تشریح شده باشد تا زحمات مدیریت شهرداری منطقه دو به خوبی دیده شود.

رییس كمیسیون فنی و عمرانی امور زیربنایی و املاك شورای اسلامی شهر همدان نیز در این جلسه بازگشایی مسیر خیابان طالقانی را اقدام بسیار ارزشمندی دانست و گفت: باید درخصوص مباحث ترافیكی و ایجاد منظر شهری در این مسیر اقدامات لازم صورت پذیرد.

حمیدرضا طبی مسرور پیگیریهای محمد تبریزی نایب رییس شورای اسلامی شهر همدان درخصوص بازگشایی مسیر خیابان طالقانی و تعیین تكلیف اصلاح طرح تعریض املاک حاشیه زیرگذر پژوهش را قابل تقدیر دانست و افزود: انتظار می رود این مهم با همت و مساعدت دیگر اعضای شورا هر چه سریعتر صورت پذیرد.

در ادامه معاون معماری و شهرسازی شهرداری همدان گفت: سال گذشته 60 میلیارد ریال ردیف اعتباری برای تعریض و بازگشایی خیابان طالقانی تخصیص یافت.

مهدی مجیدی اضافه کرد: با توجه به اینکه بخش عظیمی از طرح تعریض معبر طالقانی انجام شده است در حال حاضر تملک تعداد 11 ملک باقی مانده، که پنج نفر از مالکین این املاک به دنبال اخذ مجوز پروانه ساختمانی هستند.

مدیر منطقه دو شهرداری همدان نیز با اشاره به اینکه تملک 11 پلاک از املاک مسیر تعریض خیابان طالقانی باقی مانده است، اظهار کرد: شهرداری مجوز ماده 8 تعداد 9 مورد از املاک را اخذ کرده که در صورت عدم توافق مالکین، طبق قانون اقدام خواهد شد.

رضا عسکری از برگزاری جلسات متعدد شهرداری با مالکین خبر داد و افزود: هم اکنون برای سه مورد از املاک توافق صورت گرفته و آماده تعریض است.

عسکری اضافه کرد: مدیریت منطقه دو عزم جدی برای بازگشایی هر چه سریعتر خیابان طالقانی را دارد.

گفتنی است ، دراین جلسه اعضا و کارشناسان در خصوص بازگشایی خیابان طالقانی و تعیین تکلیف اصلاح تعریض املاک حاشیه زیرگذر پژوهش همدان نظرات مختلفی را ارائه کرده و مقرر شد تا دو هفته آینده وضعیت نهایی تعریض مسیر خیابان طالقانی مشخص شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار