سخنگوی قوه قضائیه اعلام کرد؛

محاکمه غیابی 13 نفر از متهمان فراری حوادث سال 88/ دستگیری و استرداد 4 متواری به خارج از کشور

خبرگزاری پانا: سخنگوی قوه قضاییه اعلام کرد: پرونده 13 نفر از متهمان فراری فتنه سال 88 در مسیر محاکمه غیابی قرار دارد.

کد مطلب: ۲۱۸۵۸۹
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرگزاری پانا، حجت‌الاسلام غلامحسین محسنی‌اژه‌ای امروز در شصت و دومین نشست خبری خود اظهار داشت: افرادی که در حوادث سال 88 مرتکب جرمی شده‌ و به خارج از کشور متواری شده‌اند، به صورت غیابی محاکمه می‌شوند و پرونده 13 نفر از آنها در مسیر محاکمه غیابی قرار دارد.

سخنگوی دستگاه قضا افزود: اینکه می‌گویم در مسیر محاکمه غیابی قرار دارد، یعنی اینکه پرونده آنها از طریق جراید اعلام می‌شود و اگر آنها در دادگاه حاضر شوند به صورت حضوری محاکمه و در غیر این صورت غیابی محاکمه می‌شوند. چند نفر دیگر از این افراد به کشور برگشتند که تحت تعقیب قرار گرفتند و یک نفر آنها در زندان و دو نفر دیگر نیز با قرار آزاد شده‌اند.
وی در ادامه تصریح کرد: در هفته‌های اخیر توانستیم به چند باند بزرگ مواد مخدر با همکاری نیروهای انتظامی و امنیتی ضربه بزنیم که از یک طرف جای خوشحالی دارد و از طرف دیگر باعث تاسف است که این مقدار مواد مخدر از سوی این باندها وارد کشور می‌شود.
اژه ای با بیان اینکه اعضای باند مواد مخدری را در اصفهان دستگیر کردیم، ادامه داد: یک باند در اصفهان بیش از 130 کیلوگرم کراک و هروئین به همراه داشت و این موضوع نشان می‌دهد که این مقدار از مواد مخدر می‌تواند چه بلایی سر جوانان کشور ما بیاورد، به‌خصوص مواد مخدر شیشه که از هروئین بدتر است. ما توانستیم این باند را دستگیر کنیم، البته خانواده‌ها باید مراقبت بیشتری از جوانان به عمل آورند و همکاری بیشتری با پلیس داشته باشند.
سخنگوی دستگاه قضا تصریح کرد: در زمینه مواد مخدر هم در تهران و هم در برخی از شهرستان‌ها اعدامی داشتیم که حکم آنها اجرا شد. هیچ رافتی نسبت به این افراد که مافیای مواد مخدر هستند، نداریم و آنها به اشد مجازات می‌رسند.
اژه ای با بیان اینکه چهار مورد از کسانی که در طول سالیان گذشته به خارج از کشور فرار کرده بودند، دستگیر شدند، ادامه داد: این افراد به کشور مسترد شدند که از یک جهت خبر بسیار خوبی است و من از کسانی که کمک کردند تا متهمان تحت تعقیب به کشور برگردند تشکر می‌کنم، البته ناگفته نماند اگر این افراد به کشور برگردانده شوند محاکمه می‌شوند ولی اگر خودشان به کشور برگردند محاکمه آنها متفاوت است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار