مدیر کل یونسکو مطرح کرد:

برابری جنسیتی آموزش ابتدایی در مدارس ایران/ایران به تعهداتش عمل کرده است

خبرگزاری پانا: مدیر کل یونسکو به مناسبت رونمایی از گزارش پایش جهانی آموزش برای همه در جمهوری اسلامی ایران پیامی صادر کرد.

کد مطلب: ۲۱۰۴۶۲
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرنگار آموزش و پرورش پانا، خانم ایرنیا بوکوا مدیر کل یونسکو به مناسبت رو نمایی از گزارش جهانی آموزش برای همه در سال 2013-2014 در جمهوری اسلامی ایران پیامی را صادر کردند ،که متن پیام به شرح ذیل است.

مایلم مراتب قدر دانی خود را به مناسبت برگزرای نشستی در ایران برای رونمایی از گزارش پایش جهانی آموزش برای همه برای سالهای 2-13- 2014 که با عنوان یاد دهی - یادگیری، دستیابی به کیفیت برای همه منتشر شده است به دولت ایران ابلاغ کنم .
گزارش جهانی آموزش برای همه با ارائه تصویری کلی از گزارش برای همه در حکم یک میزان عمل می کند.و هر ساله یادآور اقداماتی است که باید برای دستیابی به اهداف آموزش برای همه انجام شود.
گزارش امسال، دامنه و گستره چالش هایی را برجسته می سازد که هنوز در راه دستیابی همه بچه ها به آموزش و آموختن مفاهیم پایه آموزشی با آنها مواجه ایم.آموزش کیفی ، بدون توجه به پیشینه افراد، از حقوق پایه بشری برای همه دختران و پسران به حساب می آید.
با وجود این هنوز در جهان 250 میلیون کودک پس از گذراندن 4 سال در مدرسه قادر به کسب و مهارت های پایه نیستند که در این میان زنان و دختران بیشترین آسیب را می بینند. و با افزایش تبعیض ها به واسطه بحران ها این آسیب ها هم افزایش می یابد.
بچه هایی که خوش شانس تر هستند به وسیله معلمینی آموزش می بینند که خود بهترین آموزش ها را دیده اند و منابع خوبی را در اختیار داشته اند در حالی که کودکان محروم از چنین امکاناتی برخوردار نیستند و کمترین پشتیبانی را خواهند داشت. بحران یادگیری سالیانه چیزی حدود 129 میلیارد دلار هزینه دارد که به سبب آن یک چهارم جوانان در کشورهای کم درآمد و با درآمد متوسط از مهارت خواندن بی بهره می مانند.
سال ها ست که دولت ها برای ورود کودکان به مدارس تلاش کردند و گزارش gmr بیانگر آنست که باید در کیفیت آنچه کودکان در کلاس های درس می آموزند و در واقع بر معلم ها تمرکز کنیم.لازمه این کار حصول اطمینان از استخدام بهترین معلم ها برای این شغل و اینکه به خوبی تربیت شده و از پیش تعلیم دید ه اند و به اندازه کافی برای کار خود تجربه دارند.
گزارش gmr بیانگر پیشرفت حاصل در دستیابی به اهداف efa نشان دهنده آنست که وقتی اراده ، سیاست گذاری و منابع کنار هم قرار می گیرند چه کارهایی می توان انجام داد.در جمهوری اسلامی ایران از سال 1990 به بعد کشور در حوزه آموزش ابتدایی به برابری جنسیتی رسیده حدود 90 درصد از کودکان به کلاس چهارم می رسند و مفاهیم پایه را می آموزند این نتایج نشان میدهد که وقتی کشورها، راهبردی برای افزایش ثبت نام و درعین حال حفظ کیفیت آموزش اتخاذ می کنند چه دست آوردهایی خواهد داشت البته هنوز چالش هایی در خصوص یاد گیری و ماندگاری آنچه می آموزند بر جای مانده است که این میزان در کودکان فقیر بیشتر است.
کلید باز کردن قفل بحران جهانی یادگیری به دست معلمان است و باید از معلم ها پشتیبانی کرد که این امر از طریق در اختیار داشتن برنامه های درسی فراگیر و جامع قابل حصول است
به این وسیله از دولت جمهوری اسلامی ایران برای تعهدش نسبت به برنامه آموزش برای همه تشکر می کنم .

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار