26 هزار قرص آهن برای استفاده دانش آموزان در مدارس پلدختر توزیع شده است

خبرگزاری پانا:مدیر آموزش و پرورش پلدخترگفت: 26 هزار قرص آهن به منظور استفاده دانش آموزان و زمینه سازی برای تامین بهداشت جسمی و سلامت این قشر، در سطح مدارس شهرستان پلدختر توزیع شده است.

کد مطلب: ۲۰۹۸۰۸
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرنگار پانا، بهمن دیناروند با اشاره به برنامه های هفته سلامت، افزود: مهم ترین عامل ارتقای سلامت خانواده خود مراقبتی است و توجه به این مهم باید از درون خانواده ها شروع شود.

به گفته وی، در سال تحصیلی جاری نیز دو هزار دانش آموز تحت پوشش طرح آهن یاری در مدارس قرار گرفتند.

وی به اهمیت بحث خودمراقبتی در مدارس اشاره کرد و گفت: آموزش و پرورش بهترین کانال برای انتقال مفهوم سلامتی به درون خانواده هاست که باید بتوانیم از این ظرفیت به خوبی استفاده کنیم.

وی با بیان این که خود مراقبتی به معنی پیروی از یک شیوه صحیح زندگی و پیشگیری از بیماری هاست افزود: در خانواده الگوهای جسمی، عاطفی و شخصیتی فرد درآن پی ریزی شده و نقش مهمی را در تأمین بهداشت جسمی و روانی فرد ایفا می کند.

دیناروند تصریح کرد: اصل این است که فرد از خودش مراقبت کند و در رفتار روزمره زمینه هایی فراهم کند تا به سلامتی اش آسیب نرسد.

مدیر آموزش و پرورش پلدختر گفت: کم خونی و فقر آهن در کودکان موجب کاهش قدرت یادگیری می شود و ضریب هوشی این کودکان 5 تا 10 امتیاز کمتر از حد طبیعی برآورد شده است.

وی افزود: همچنین در این کودکان میزان ابتلاء به بیماری های عفونی بیشتر است زیرا سیستم ایمنی آنان قادر به مبارزه با عوامل بیماریزا نیست.

مدیرآموزش وپرورش پلدختر همچنین از توزیع یک هزار مجله پیشگیری از آسیبهای اجتماعی مخصوص کارکنان مدارس و والدین اشاره کرد و گفت: اقلام بهداشتی میان 26 آموزشگاه مروج سلامت درشهرستان پلدخترتوزیع شده است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار