بیشتر مردم آگاهی های لازم را در خصوص بیماری های روانی ندارند

خبرگزاری پانا: رییس مرکز آموزشی درمانی شهید بهشتی استان زنجان، گفت: بیشتر مردم از علایم بیماریهای روانی شناخت و آگاهی کافی ندارند

کد مطلب: ۲۰۹۵۲۸
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش سرویس خبر پانا ، علیرضا آرمانی کیا در گفتگو با خبرنگار پانا، افزود: متاسفانه بسیاری از افراد از نشانه های اولیه بیماری های روانی اطلاع چندانی ندارند و هنگام مبتلا شدن به این بیماریها در مراحل پیشرفته تری به متخصص مربوطه مراجعه می کنند .

وی یادآورشد: خود مراقبتی روشی مناسب برای توانمندسازی افراد است که این مهم تا 80 درصد هزینه های درمانی ناشی بیماری ها را کاهش می دهد .

آرمانی کیا افزود: مراجعه عموم مردم به ویژه افراد در معرض خطر برای اطلاع و اطمینان خاطر از سلامت روان خود راهکاری مهم در پیشگیری از ابتلا به این نوع بیماری ها محسوب می شود .

وی اظهار کرد: اضطراب از جمله اختلالات بسیار شایع در جامعه است و عدم تشخص به هنگام آن موجب می شود این بیماری پیشرفت داشته و درنهایت به بیماری وسواس تبدیل می شود و علاوه بر فرد، خانواده را با مشکلات و معضلاتی مواجه می کند .

رییس مرکز آموزشی درمانی شهید بهشتی استان زنجان گفت: گسترش زندگی شهرنشینی امروزه موجب شده بیماری ها و اختلالات روانی در بین مردم به ویژه سالمندان و بانوان بروز بیشتری داشته باشد .

وی یادآورشد: آموزش مهارت های لازم به عموم افراد و اطلاع رسانی رسانه های جمعی سهم بسزایی در کاهش ابتلا به بیماری های روانی دارد .

آرمانی کیا، افزود: وجود مراکز مرتبط برای ارایه آموزش و مهارت های لازم بسیار مفید و تاثیر گذار است .

وی با اشاره به اینکه خود مراقبتی در سه سطح قرار می گیرد، اظهار کرد: در سطوح اول و دوم آموزش های قبل و چگونگی مدیریت بیماری و در نهایت کاهش عوارض ناشی از بیماری انجام می شود .

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار