جمشید انصاری استاندار زنجان در مراسم هفته سلامت :مسوولان باید برنامه‌ریزی دقیق و نگاه درستی نسبت به

خبرگزاری پانا: استاندار زنجان در اولین روز از هفته سلامت گفت: برای این که فرصت استفاده مطلوب از زندگی نوجوانان و جوانان هدر نرود، مسوولان باید برنامه‌ریزی دقیق و نگاه درستی نسبت به جوانان داشته باشند

کد مطلب: ۲۰۸۷۰۵
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش سرویس خبر پانا ، «جمشید انصاری» در ویژه مراسم هفته "سلامت" که در آموزشگاه رضوان برگزار گردید برنامه ‎ های هفته سلامت را از برنامه ‎ های جدید دولت جهت ارتقاء سطح سلامت مردم کشور دانسته اظهار داشت : بحث اول مربوط به نوجوانان و جوانان است که مدیریت آینده کشور بر دوش آنان و به اتکای بازوان توانمند آنها خواهد بود از همین رو شما نوجوانان باید این دوران طلایی را مغتنم بشمارید؛ چرا که این فرصت‏ها دیگر تکرار نخواهد شد که این امر مستلزم درک درست از زمان و استفاده دقیق و بهینه از فرصت ‎هاست.

انصاری در ادامه سخنان خود ضمن اشاره به اهمیت موضوع سلامت، تصریح کرد: بخش دیگری از موضوع سلامت بستگی به آموزش و پرورش دارد و همکاران محترم باید توجه ویژه ‎ ای نسبت به آن داشته باشند. تصوراتی که ما از یک جوان ایده ‎ آل داریم تصورات دقیق و کاملی نیست و باید تلاش بیشتری در این بخش داشته باشیم. در ضمن آنچه که در این میان کمتر به آن پرداخت شده سلامت روان است که این مسئله نیز بسته به نوع نگاه ما به جوانان می ‎باشد و نیازمند باز تعریف جدی است.

در ادامه این مراسم علیرضا بیگلری ، رییس دانشگاه علوم پزشکی زنجان طی سخنان کوتاهی اظهار داشت: جسم و روح هدیه خداوند هستند که باید در حفظ سلامت آنها کوشا باشیم. "علیرضا بیگلری" درخصوص خودمراقبتی، خاطرنشان کرد: خودمراقبتی هم در حیطه جسم، روان و هم اجتماع حائز اهمیت است. درگذشته بیشتر بیماری‏ها عفونی بودند و به پزشکان نیاز بیشتر بود ولی امروزه شکل بیماری‏ها تغییر کرده و چهار دلیل عمده، بیماری ‎ های قلبی و عروقی، حوادث، سرطان ‎ ها و بیماری ‎ های مزمن موجب مرگ و میر افراد می‌شود. لازم به ذکر است در زمان فعلی 15 میلیون نفر با چربی بالا، 10میلیون نفر با فشارخون بالا و بیش از 7 میلیون نفر با دیابت دست و پنجه نرم می ‎کنند.

رییس دانشگاه علوم پزشکی زنجان افزود: ما برای داشتن زندگی سالم ملزم به داشتن سبک زندگی صحیح، تحرک، دوری از استرس ‎ ها و تغذیه مناسب هستیم؛ چرا که درحال حاضر بیماری ‎های مزمن موجب مرگ و میر افراد در دنیا شده و با سبک زندگی افراد ارتباط مستقیمی دارد از همین حیث باید نسبت به سبک زندگی دیدگاه بهتری داشته باشیم.

در ادامه این برنامه ، سیاری ، معاون تربیت بدنی و سلامت اداره کل آموزش و پرورش زنجان اظهار داشت: هفته سلامت با شعار "یک عمر سلامت با خود مراقبتی" آغاز شده است که در جهت آموزش نسل پرشور و پرنشاط بسیار اهمیت دارد از همین رو برای ارتقاء شاخص ‎ های سلامت نیازمندی فرهنگسازی مطلوب‏تری است که از جمله برنامه ‎ های مهم، طرح مدارس مروج سلامت است که در 300 آموزشگاه این طرح اجرا می‌شود از سایر برنامه ‎ ها، طرح بهداشت یاران برای 80 هزار دانش ‎ آموز، پیشگیری از پشش سر و غربال گری برای 88 هزار دانش ‎آموز برگزار می‌شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار