رئس سازمان ملی استاندارد اعلام کرد :

رد واردات لاستیک غیراستاندارد از امارات/دستکاری پس از تولید عامل مشکل آتش سوزی در اسکانیا

خبرگزاری پانا: رئیس سازمان استاندارد با رد واردات لاستیک غیراستاندارد از امارات گفت: نظارت های لازم بر تولیدخودروهای اسکانیا صورت می گیرد و حوادث بوجود آمده ناشی از دستکاری هایی است که پس از مراحل تولید برروی سیستم برق یا سایر قسمت های این خودروها انجام می شود.

کد مطلب: ۲۰۷۳۱۲
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرنگار اقتصادی پانا ، نیره پیروزبخت در یک نشسست خبری گفت: در سال گذشته سه هزار و 52 استاندارد جدید تدوین و تعداد استانداردهای این سازمان به 25 هزار استاندارد افزایش یافت.
پیروزبخت خاطرنشان کرد: در سال گذشته 4 کمیته فنی به 5 کمیته افزایش یافت و در کمیته های فرعی ایزو از پیش بینی افزایش 445 کمیته حدود 419 کمیته تشکیل شد.
رئیس سازمان ملی استانداردخاطرنشان کرد: در سال گذشته حدود 3 هزار و 960 پروانه علامت استاندارد اجباری صادر و 18 هزار و 580 پروانه نیز تمدید شده است.
پیروزبخت تصریح کرد: در راستای اجرای سیاست های اصل 44 یک صد و 50 شرکت بخش خصوصی به عنوان همکار انتخاب شده اند.
وی با بیان اینکه طرح توسعه و تقویت سازمان استاندارد در مجلس در حال بررسی است خاطرنشان کرد: این طرح در کمیسون های فرعی با تغییرات اندکی به تصویب رسیده و در کمیسیون اصلی درحال بررسی است.
رئیس سازمان ملی استاندارد درخصوص راهکارهای عملی در دستور کار این سازمان خاطرنشان کرد: اصلاح رویکرد و بهبود فرایند تدوین استانداردهای ملی بر اساس مزیت های اقتصادی ، علمی وفنآوری کشور و تمرکز برانتشار و ترویج استاندرادهای ملی مورد نیاز محصولات داخلی با رویکرد ترویج فرهنگ استانداردپذیری در جامعه از مهمترین راهکارهای عملیاتی این سازمان است.
پیروزبخت تصریح کرد: اصلاح رویکرد نظارت بر اجرای استانداردهای ملی مورد نیاز محصولات داخلی و هدایت و اجرای پژوهش های کاربردی به منظور توسعه استانداردسازی و ارتقاء کارایی صنایع در زمینه های اولویت دار ملی از دیگر برنامه های عملیاتی در سازمان استاندارد است.

وارد کنندگان کالای بی کیفیت در لیست سیاه استاندارد


وی با بیان اینکه وارد کنندگان کالای بی کیفیت در لیست سیاه استاندارد قرار می گیرند ،تصریح کرد: یکی از مهمترین تفاهم نامه هایی که میان سازمان استاندارد ایران و چین منعقد شده کنترل و همکاری دو جانبه درباره واردات کالای کیفی و جلوگیری از واردات کالای غیرکیفی است و واردکنندگانی که کالای بی کیفیت به کشور وارد کنند در لیست سیاه سازمان استاندارد قرار می گیرند.
وی با بیان اینکه درسال گذشته 2 هزار و 11 ردیف تعرفه کالای چینی در استاندارد اجباری وجود داشت گفت: چینی ها می خواستند این تعداد تعرفه را کاهش دهند به همین دلیل مذاکرات متوقف شد که ادامه آن در سال جاری در حال پیگیری است.


لوازم بهداشتی جزو قاچاق پذیرترین کالاها


در خصوص واردات لوازم بهداشتی غیر استاندارد کشور گفت: لوازم بهداشتی جزو قاچاق پذیرترین کالاها هستند و بیشترین نظارت بر بازار لوازم آرایشی با وزارت بهداشت بر سازمان مبارزه با قاچاق کالاست و سازمان استاندارد دراین خصوص نظارت کمتری دارد.
پیروزبخت درباره آتش گرفتن مجدد اسکانیاها گفت : 52 استانداردی که برای تولید خودرو وجود دارد برای همه خودروها الزامی نیست اما برخی از آنها برای ماشین های سنگین جنبه الزامی دارد.
وی افزود: سازمان استاندارد بر مراحل تولید اسکانیا نظارت دارد اما اقدام هایی پس از تولید بر روی سیستم برق آنها انجام می شود که می تواند ایمنی آنها را با مشکل مواجه کند که نظارت بر آن از حیطه وظایف استاندارد خارج است.
وی در بخش دیگری از این نشست واردات لاستیک غیراستاندارد از امارات را تکذیب کرد و افزود: واردات رسمی کشور که از مجاری قانونی انجام می شود با نظارت های سازمان استاندارد صورت می گیرد.


ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار