کاروانسرای سنگی زنجان بدلیل استفاده از گوشت های آلوده پلمپ شد

خبرگزاری پانا: مدیر گروه بهداشت محیط استان زنجان گفت: سفره خانه سنتی کاروانسرای سنگی زنجان به دلیل استفاده از گوشت های آلوده پلمپ شد

کد مطلب: ۲۰۳۰۱۳
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش سرویس خبر پانا ، جمال ناصحی در گفتگو با خبرنگار پانا، افزود: در بازدیدهای نوروزی و با انجام آزمایش های صورت گرفته توسط اکیپ های کارشناسان بهداشت محیط دانشگاه علوم پزشکی و اداره کل دامپزشکی استان زنجان و محرز شدن آلودگی گوشت های مصرفی، کاروانسرای سنگی پلمپ شد .

وی یادآورشد: در بازدیدهای صورت گرفته بیش از یکصد کیلوگرم گوشت قرمز آلوده چرخ کرده و ماهی از این واحد کشف و ضبط شده است .

ناصحی افزود: پرونده این واحد متخلف برای انجام اقدامات مربوطه و صدور حکم نهایی به اداره کل تعزیرات حکومتی استان زنجان ارسال شده است .

به گزارش پانا، کاروانسرای سنگی زنجان از کم نظیرترین آثار تاریخی بر جای مانده از قرن 11 قمری است که به دستور شاه عباس صفوی خارج از بافت قدیم شهرستان زنجان شاخته شد .

پلان این کاروان سرا به سبک چهار ایوانی است و حجره های آن در یک طبقه قرار گرفته اند .

سقف این کاروان سرا از نوع قوسی است و استفاده از سنگ به عنوان مصالح اصلی در ساخت این بنا، باعث شده که با عنوان کاروان سرای سنگی و در زبان ترکی ˈ داش کاروان سرا ˈ معروف شود .

کاروان سرای سنگی که بعدها تغییر کاربری داد و به عنوان سفره خانه سنتی مورد استفاده قرار گرفت، در سال 1377 توسط سازمان میراث فرهنگی با شماره 2128 در فهرست آثار ملی ایران به ثبت رسیده است .

مدیر گروه بهداشت محیط استان زنجان گفت: دو باب رستوران نیز به دلیل پخت غیر استاندارد غداهای آماده در آستانه تعطیلی قرار دارد که پس از جمع آوری اطلاعات نهایی اقدامات قانونی انجام خواهد گرفت .

وی به شهروندان زنجانی توصیه کرد از خرید غذاهای بی کیفیت و غیر بهداشتی خودداری کنند و در صورت مشاهده موارد به مرکز بهداشت استان اطلاع دهند .

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار