لاریجانی: مجازات افراد شرور سنگین تر شود

خبرگزاری پانا: رئیس مجلس شورای اسلامی، سنگین تر شدن مجازات افراد شرور را خواستار شد.

کد مطلب: ۲۰۲۶۴۴
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرگزاری پانا، علی لاریجانی در آغاز نخستین جلسه علنی مجلس شورای اسلامی در سال جدید گفت: کمیسیون حقوقی مجلس باید هرچه سریعتر با مشورت قوه قضائیه و نیروی انتظامی قانون برخورد با افراد شرور را در دستور کار خود قرار دهد تا مجازات این افراد در مقایسه با مشاجرات و جدال های معمولی، سنگین تر و برای تصویب به مجلس شورای اسلامی ارائه شود.

وی با اشاره به درگذشت یکی از ناهیان از منکر گفت: این ضایعه غم انگیز حکایت از برخورد نکردن با افراد شرور است.
لاریجانی با اشاره به اینکه بارها مبارزه با اینگونه طغیانگری ها را متذکر شده است تصریح کرد: باید شرارت سرکوب شود تا زمینه تعامل فرهنگی برای اصلاح فراهم شود.
وی ادامه داد: امر به معروف و نهی از منکر پایه اصلاحی برای جامعه است اما این اصل مهم و تاثیرگذار هنوز در جامعه جایگاه خود را نیافته است.
رئیس مجلس شورای اسلامی در بخش دیگری از سخنانش با تبریک آغاز سال جدید به نمایندگان و ملت گفت: امیدوارم رایحه دل انگیز تفکر فاطمی موجب ارتقاء فرهنگ و پیشرفت اقتصاد ملت ایران شود.

لاریجانی با اشاره به پیام نوروزی و تاکیدهای مقام معظم رهبری در سال جدید گفت: این پیام نتیجه ارزیابی دقیق از شرایط کشور و بیان مسیری روشن برای سامان بخشی به اداره اقتصاد ، فرهنگ و مدیریت کشور است.

لاریجانی گفت: همه این مسائل حکایت از دغدغه ای دارد که کشورمان با بافت جوان و تاثیرات گسترده و منابع خدادادی و موقعیت ژئوپلتیک می تواند بر اساس این راهبرد، پیشرفت خود را داشته باشد و از هدررفت نیروها جلوگیری کند.

رئیس مجلس افزود : باید با اجرایی کردن این فرمایشات به گونه ای عمل کنیم که اهداف سند چشم انداز کشور محقق شود.

وی گفت: نه تنها ملت ایران انتظار اصلاح مسیر پیشرفت اقتصادی و فرهنگی کشور را دارد بلکه چشمان مسلمانان سایر کشورها نیز منتظر دیدن و شنیدن پیشرفت های اقتصادی ایران اسلامی است چرا که ایران را تکیه گاه اسلام ناب و پناهگاه مستضعفان می دانند.

لاریجانی اضافه کرد: امروز ماموریت سیاستمداران و مدیران کشور، تاریخ ساز است و رهبری کلید رازگشا را در اختیار ما قرار داده است.
وی با اشاره به تاکیدات مقام معظم رهبری بر امر فرهنگ و ارتقاء آن در جامعه گفت: مدیریت فرهنگ، فرع توسعه نیست بلکه در متن آن قرار دارد و توانمندسازی فرهنگی غایت اصلی فعالیتهاست.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار