انرژی دیپلماسی نفت در سال ٩٢ شارژ شد؛

حمایت عضو کمیسیون انرژی از توزیع بنزین تک نرخی

خبرگزاری پانا: عضو کمیسیون انرژی مجلس گفت: توزیع سوخت با چند نرخ در کشور منجر به برخی فسادها در سازوکار عرضه شده است، بنابراین کاهش تبعات منفی سازوکار توزیع از مزیتهای عرضه تک نرخی بنزین است.

کد مطلب: ۱۹۹۸۴۱
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرگزاری پانا ، حسین امیری خامکانی ، درباره سازوکار جدید عرضه سوخت در کشور بر مبنای قانون هدفمندی گفت: عرضه سوخت تک نرخی مزیت فراوانی برای کشور دارد.

این نماینده مجلس با بیان این که میانگین قیمت فعلی بنزین سهمیه‌ای و آزاد حدود ۴۷۵تومان است افزود: توزیع بنزین تک نرخی تبعات سهمیه بندی بنزین را کاهش می‌دهد. افزون بر این، سازوکار عرضه را شفاف می‌کند.

عضو کمیسیون انرژی تصریح کرد: توزیع سوخت با چند نرخ در کشور منجر به برخی فسادها در سازوکار عرضه شده است، بنابراین کاهش تبعات منفی سازوکار توزیع از مزیتهای عرضه تک نرخی بنزین است.

خامکانی درباره شاخص‌ترین فعالیت وزارت نفت در سال ۹۲ نیز گفت: تحرک در دیپلماسی انرژی و تنش زدایی در این بخش، ایجاد انگیزه نسبی در شرکتهای بزرگ نفتی جهان برای سرمایه گذاری در صنایع نفت و گاز کشور، از مهم‌ترین برنامه‌های وزارت نفت در سال ۹۲ بوده است.

این نماینده مجلس، همچنین افزایش ظرفیت تولید و صادرات نفت خام را بر اساس اسناد بالادستی و توسعه پالایشگاههای کشور از اولویتهای برنامه های وزارت نفت در سال آینده دانست.

به گزارش شانا، وزارت نفت از تک نرخی شدن قیمت بنزین و فرآورده‌های نفتی در سال ٩٣ حمایت می‌کند. بر این اساس، منصور معظمی، معاون برنامه ریزی و نظارت بر منابع هیدروکربوری وزرات نفت در گفتگو با خبرنگار شانا با بیان این مطلب گفت: وزارت نفت هر تصمیمی که دولت در باره قیمت حاملهای انرژی بگیرد، اجرا می‌کند.

هم اکنون قیمت بنزین معمولی سهمیه‌ای، لیتری ۴٠٠ و بنزین سوپر ۵٠٠ تومان و قیمت هر لیتر بنزین معمولی آزاد ٧٠٠ و بنزین سوپر ٨٠٠ تومان است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار