ده هزار دانشجوی دانشگاه آزاد زنجان کارت اهدا عضو دارند

خبرگزاری پانا: دبیر کانون علمی فرهنگی ایثار در دانشگاه آزاد اسلامی واحد زنجان گفت: 10 هزار دانشجوی دختر و پسر این دانشگاه دارای کارت اهدا عضو هستند

کد مطلب: ۱۹۸۶۰۱
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش سرویس خبر پانا ، آمنه مهدیون در گفتگو با خبرنگار پانا، افزود: سال گذشته هشت هزار دانشجو دارای کارت اهدا عضو بودند که با استقبال چشمگیر دانشجویان در این امر خداپسندانه این رقم هم اکنون به 10 هزار نفر افزایش یافته است .

وی تاکید کرد: طبق آمار و بررسی ها انجام شده استان زنجان رتبه اول کشور در اهدا عضو را دارد .

مهدیون تصریح کرد: اهدا کنندگان عضو افرادی هستند که دچار مرگ مغزی شده و مرگ مغزی آنان توسط متخصصان و پزشکانی که عضو گروه پیوند نیستند اعلام می شود .

وی ابرازکرد: اهدا عضو در صورت تایید مرگ مغزی و رضایت متوفی در زمان حیات ˈ داشتن وصیت و کارت اهدا اعضا پس از مرگ ˈ یا رضایت بستگان وی انجام می شود .

دبیر کانون علمی فرهنگی ایثار دردانشگاه آزاد اسلامی واحد زنجان بابیان اینکه دین مبین اسلام، اهمیت بسیاری به نجات جان انسان ها قایل است گفت: یک نفر از این دانشجویان مرگ مغزی شده بود که قلب، کبد و کلیه های وی جان چندین بیمار را نجات داد .

مهدیون افزود: هم اکنون کارت های جدید اهدا عضو به عنوان کارت عابر بانک نیز استفاده می شود .

وی تاکید کرد: امید است همه مردم به خصوص دانشجویان در این امر خداپسندانه شرکت کنند و با فرهنگ سازی لازم در این زمینه زندگی بیماران نیازمند به پیوند، نجات یابد .

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار