عضو انجمن قطعه سازان در گفت وگو با پانا:

مشکل صنعت خودرو مدیریتی نیست /دولت دست از مداخله در قیمت گذاری بر می دارد

خبرگزاری پانا : عضو انجمن قطعه سازان با تاکید براینکه مشکل صنعت خودروسازی کشور مدیریت نیست ،گفت: خودروسازان با شرایط کنونی اقتصاد و مداخلات دولت در قیمت گذاری نمی توانند شرایط این صنعت را بهبود دهند و به طور قطع دولت به زودی دست از مداخله در قیمت گذاری بر می دارد.

کد مطلب: ۱۹۴۸۷۱
لینک کوتاه کپی شد

محمد رضا نجفی منش در گفت وگو با خبرنگار اقتصادی پانا در پاسخ به این پرسش که منتقدان صنعت خودروسازی کشور معتقدند خودروسازان هزینه های سربار ناشی از سوء مدیریت و عدم بهره وری را از جیب مردم تامین می کنند، تصریح کرد: حتی اگر جک ول که بزرگترین مدیر اقتصادی آمریکا است نیز در شرایط کنونی بخواهد مدیریت صنعت خودروسازی کشور را بر عهده گیردنمی تواند اقدام مناسبی انجام دهد چون از یک سو شرایط محیطی بدی ایجاد شده است که در آن هزینه های تمام شده افزایش می یابد و از سوی دیگر در قیمت گذاری مداخله می شود.


وی تاکید کرد: اگر خودروسازان آزادی عمل داشته باشند می توانند شرایط خود را بهبود دهند اما شرکت های خودروسازی که همواره در میان صد شرکت مورد بررسی اول و دوم بوده اند اکنون به رتبه سیزده سقوط کرده اند.


نجفی منش بیان کرد: باید شرایط محیطی مساعد شود که از جمله آنها عدم دخالت در قیمت گذاری و بازشدن قفل سیستم بانکی است.

حتی یک قسط معوقه محروم شدن از تسهیلات جدید بانکی را به همراه دارد


وی افزود: در بخش نامه جدید بانکی اعلام شده است که اگر تسهیلات گیرنده حتی یک قسط معوقه داشته باشد نتواند از تسهیلات جدید استفاده کندکه این به معنای قفل شدن اقتصاد است.

بروز تخلف بهانه ای برای قفل شدن تسهیلات بانکی


عضو انجمن قطعه سازان با بیان اینکه البته باید با متخلفان برخورد شود گفت: نباید به منظور جلوگیری از تخلف تمامی راه ها قفل شود و در حال حاضر 30 درصد برای گشایش اعتبار سپرده دریافت می شود در حالی که وجه جنس خریداری شده پس از وصول پرداخت می شود.


وی با اشاره به اخذ 25 درصد برای ضمانت ورود کالا به کشور گفت: مشکلات تحریم های داخلی موجب شده تا این صنعت نتواند قدم از قدم بردارد که به تدریج باید رفع شود تا صنعت خودرو بتواند در شرایط رقابتی به فعالیت ادامه دهد


نجفی منش در پاسخ به این پرسش که آیا قیمت خودرو در نیمه اول سال اینده افزایش خواهد داشت گفت: مجوز قیمت گذاری توسط دولت باید برداشته شود و با شرایط کنونی چاره ای جز افزایش قیمت ها نخواهیم داشت.

دولت در آینده نزدیک دست از قیمت گذاری خودرو برخواهد داشت


وی در خصوص پیش بینی اینده صنعت خودرو گفت: به طور حتم دولت دست از قیمت گذاری خودرو برخواهدداشت و ابلاغیه اقتصاد مقاومتی نشان می دهد باید به صنعت داخلی توجه بیشتری شود.

تحریم واردات مواد اولیه همچنان پابرجاست


عضو انجمن قطعه سازان با اشاره به رفع تحریم واردات قطعات خودرو بیان کرد: البته تحریم واردات مواد اولیه همچنان پابرجا است و تحریم های بانکی نیز باید به تدریج کاهش یابد


وی با اشاره به اقبال خودروسازان خارجی بیان کرد: میزان تولید خودرو در سال آینده تا دو برابر افزایش خواهد یافت و ورود خودروسازان خارجی ضمن ورود دانش و تکنولوژی روز تولید به کشور موجب ارتقا تولیدات و سرمایه گذاری در این بخش خواهد شدضمن آنکه بازارهای جدید نیز در اختیار ایران قرار خواهد گرفت.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار