کارشناس مرکز تخصصی مهدویت:

الگوی تربیتی باید از هویت کاربردی برخوردار باشد

خبرگزاری پانا: کارشناس مرکز تخصصی مهدویت گفت: الگوی تربیتی باید از هویت کاربردی برخوردار باشد تا مربیان بتوانند به استناد آن انتظارات خود را از دانش آموزان مشخص کنند.

کد مطلب: ۱۹۲۵۲۰
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرنگار آموزش و پرورش پانا، حجت الاسلام علی صدوقی ظهر امروز در همایش مربیان و معاونان پرورشی و تربیتی ناحیه یک اراک در کانون امام خمینی(ره) اراک ، افزود: نقشه راه رسیدن به هویت اخلاقی، دین است و با تکیه به همین امر باید ساختار اخلاقی دانش آموزان را بیشتر مورد توجه قرار دهیم.

وی بیان کرد: مربی مطرح فردی است که برای خود تعریفی در امر تربیت داشته باشد؛ متاسفانه بعضی از مربیان عملیات تربیتی را به درستی انجام نمی دهند و فعالیت های تربیتی را تنها به کارهای محدود منحصر نموده اند که این مهم باید بیش از پیش مورد توجه قرار گیرد.

حجت الاسلام صدوقی داشتن قدرت مقاومتی در دانش آموزان را بسیار محدود دانست و عنوان کرد: تزریق نشدن بنیه های تربیتی به دانش آموزان علل مهم این امر می باشد.

کارشناس مرکز تخصصی مهدویت ادامه داد: دانش آموزان قدرت دفاعی و مقاومتی در مقابل ناهنجاری های رفتاری ندارند زیرا در مدارس و محیط های آموزشی، انگیزش را به آنها آموزش نمی دهند؛ متاسفانه در مدارس دانش افزایی مورد توجه است و بینش افزایی از اهمیت کمی برخوردار است.

این مقام مسئول ابراز داشت: دانش آموزان امروز زود رنج و آسیب پذیرند و علت این امر این است که در تربیت ها، ظرفیت توسعه نیافته است.

وی اضافه کرد: باید مقاومت را در مقابل بحران های سیاسی بالا ببریم و مبانی تحلیل سیاسی را به دانش آموزان آموزش دهیم.

حجت الاسلام صدوقی خاطرنشان کرد: انسان منتظر کسی است که وظیفه دارد بر اساس مبانی اسلام ناب محمدی ضمن تلاش در جهت گسترش ظرفیت وجودی خویش و ارتقاء سطح مقاومت خود در مقابل فتنه های زمانه (بحران های سیاسی، اجتماعی، فرهنگی، زیست محیطی و ...) و آلودگی های اخلاقی، زمینه و انگیزه ای را در خود ایجاد کند که بتواند در هر موقعیت به صورت مستمر در جهت اصلاح و ارتقاع خود و دیگران در راستای ظهور حضرت ولی عصر(عج) اقدامات شایسته را انجام دهند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار