یک تولیدکننده نهال در طارم:

آفت مگس زیتون، باغات زیتون زنجان را تهدید می‏کند

خبرگزاری پانا: یک تولیدکننده نهال در طارم، اظهار کرد: آفت مگس زیتون، باغات زنجان را تهدید می‏کند

کد مطلب: ۱۸۹۶۴۰
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش سرویس خبر پانا ، " موسی اسکندری" در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری پانا، گفت: آفت مگس زیتون سال گذشته از رودبار به دلیل واردات نهال از عراق و سوریه شروع شده و در حال حاضر باغات زیتون‏کاران را تهدید می ‎ کند .

وی تصریح کرد: این آفت ابتدا مناطق سردسیر منطقه را در برگرفت و بعد به مناطق گرمسیری و مناطق اطراف رودخانه قزل‌اوزن انتشار یافت .

این تولیدکننده نهال زنجان با بیان اینکه نهال ‎ های تولید شده در این منطقه از سلامت برخوردارند و تحت نظارت است، افزود: کارشناسان جهادکشاورزی، دفع آفات را در بهبود وضعیت مؤثر می‌دانند، ولی هم ‎ اکنون دفع آفت با مشکل روبه‌رو است .

اسکندری ادامه داد: با توجه به اینکه دفع آفات باید به صورت دسته‌جمعی انجام گیرد و هماهنگی ‎ ها در این زمینه وجود ندارد، مشکلات زیادی در راه دفع این آفات وجود دارد که این موضوع باعث می‌شود که محصولات زیتون از بین برود .

وی از ناهماهنگی ‎ ها در این زمینه گفت و بیان کرد: یکی از مهم‏ترین مشکلات عدم هماهنگی افراد با یکدیگر است؛ چرا که سمپاشی باید به صورت عمومی صورت گیرد، اما به دلیل ناهماهنگی ‎ ها این کار متوقف شده است .

این تولیدکننده عنوان کرد: مقابله با مگس زیتون باید زمانی اقدام کرد که کرم ‎ ها هنوز به مگس تبدیل نشدند و اگر با هلی‌کوپتر سم‌پاشی شود حداقل حدود 80 درصد از محصولات از این آفت جان سالم به در می ‎ برند .

وی ادامه داد: زیتون‌کاران به خاطر مگس زیتون از کاشت زیتون دلسرد شده ‎اند و این می‏تواند باعث صدمه به زیتون‌کاری زنجان شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار