رییس کمیته واردات اتاق ایران در گفت وگو با پانا:

گسترش پایه مالیاتی در بخش مسکن محاسبه نشده است

خبرگزاری پانا: رییس کمیته واردات اتاق ایران با اشاره به سهم ناچیز مالیات در رشد اقتصادی گفت: اخذ مالیات از خانه های خالی ،خانه های لوکس ،افزایش قیمت مسکن یا نقل و انتقال ها در این بخش جهت گیری هایی است که در صورت محرز شدن اخذ مالیات در این بخش قابلیت دریافت مالیات یا افزایش پایه مالیاتی را دارند.

کد مطلب: ۱۸۹۵۷۰
لینک کوتاه کپی شد

مجیدرضا حریری در گفت وگو با خبرنگار اقتصادی پانااظهار کرد : تاثیرات گسترش پایه مالیاتی در بخش مسکن محاسبه نشده است .

رییس کمیته واردات اتاق ایران گفت: اخذ مالیات از خانه های خالی ،خانه های لوکس ،افزایش قیمت مسکن یا نقل و انتقال ها در این بخش جهت گیری هایی است که در صورت محرز شدن اخذ مالیات در این بخش قابلیت دریافت مالیات یا افزایش پایه مالیاتی را دارند، اما ابتدا باید مشخص شود تاثیرات این تصمیم ها چه صدمات یا ظرفیت هایی را در این بخش ها ایجاد خواهد کرد.


وی گفت : رسیدن به رشد اقتصادی نیازمند استراتژی توسعه اقتصادی بوده و بر اساس برنامه درازمدت است که راههای رسیدن به رشد و سهم هریک از بخش ها در آن معین می شود .


حریری خاطرنشان کرد: در برخی از جوامع سهم مالیات ها در ایجاد نرخ رشد اقتصادی ناچیز است که از جمله آنها کشورهای حاشیه خلیج فارس است .


وی ادامه داد: در برخی از جوامع از جمله کشورهای اسکاندیناوی ،دانمارک و سوئد سهم مالیات ها در رشد اقتصادی بالاست اما در این جوامع پاسخگویی دولت ها در برابر مطالبات مردمی که مالیات بیشتر پرداخت می کنند بالاست .

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار