معاون برنامه ریزی تلفیقی شرکت ملی نفت ایران تاکید کرد:

تمرکز بر دیپلماسی انرژی در نوزدهمین نمایشگاه بین المللی صنعت نفت

خبرگزاری پانا: معاون مدیر برنامه ریزی تلفیقی شرکت ملی نفت ایران گفت: نوزدهمین نمایشگاه بین المللی صنعت نفت، فرصت مغتنمی است تا مذاکره با شرکت های داخلی و خارجی در چارچوب دیپلماسی انرژی صورت گیرد.

کد مطلب: ۱۸۹۳۹۴
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرگزاری پانا به نقل از روابط عمومی شرکت ملی نفت ایران، عبدالرضا اسدی در نخستین جلسه برنامه ریزی و هماهنگی اجرایی نوزدهمین نمایشگاه بین المللی نفت، گاز و پتروشیمی که ٢٦ بهمن ماه برگزار شد، با بیان این مطلب اظهار داشت: شفافیت و جذابیت قراردادهای نفتی به منظور پیشبرد دیپلماسی انرژی و جذب سرمایه گذاران داخلی و خارجی ضروت دارد.

وی افزود: خوشبختانه بازنگری قراردادهای نفتی بر اساس رویکرد جدید وزارت نفت مدنظر است بطوریکه در نوزدهمین نمایشگاه بین المللی صنعت نفت، شاهد نسل جدید قراردادهای نفتی خواهیم بود.

شناسایی بیش از ٣ هزار پروژه در سطح شرکت ملی نفت
اسدی ادامه داد: هم اکنون ٣ هزار و ٢٨ پروژه در سطح شرکتهای تابعه شرکت ملی نفت ایران شناسایی شده است و باید پروژه های اولویت دار در جلسه های کارشناسی برای ارائه در نمایشگاه نوزدهم بررسی و اعلام شوند.

وی با بیان اینکه معاونت سرمایه گذاری شرکت ملی نفت ایران می تواند در این زمینه نقشی سازنده داشته باشد، گفت: با توجه به اهمیت توسعه میدان های مشترک خشکی و دریا، انتظار می رود اولویت های صنعت نفت به گونه ای شفاف در نمایشگاه اطلاع رسانی شود تا شرکت های خارجی بدانند اولویت ایران در نقاط مرزی است.

معاون مدیر برنامه ریزی تلفیقی شرکت ملی نفت ایران با تاکید بر اهمیت توجه به مباحث دیپلماسی انرژی، فناوری و نیروی انسانی در نمایشگاه بین المللی صنعت نفت ادامه داد: باید از فرصت نمایشگاه برای جذب سرمایه در پروژه های اولویت دار صنعت نفت استفاده کرد.

اسدی با تاکید بر اینکه اهداف تبیین شده برای برگزاری نمایشگاه، باید در راستای اهداف سند چشم انداز بیست ساله نظام در افق ١٤٠٤ باشد اظهار داشت: با توجه به تاکید سند چشم انداز بر اهمیت نیروی انسانی به عنوان مهم ترین رکن سازمان، لازم است جذب نیروهای متخصص در بخش حفاری آب های عمیق و بهره بردای از نفت فوق سنگین مدنظر قرار گیرد.

نیاز ٨ میلیارد دلاری برای اجرای ٤٠ پروژه زیست محیطی
اسدی از تعریف ٤٠ پروژه در زمینه جلوگیری از سوزاندن گازهای همراه نفت خبر داد و گفت: اجرایی شدن این طرح ها، نیازمند هشت میلیارد دلار سرمایه است که در نمایشگاه نوزدهم، می توان با معرفی این پروژه ها، سرمایه جذب کرد.

وی افزود: به منظور اجرایی شدن پروژه های مربوط به جلوگیری از سوزندان گازهای همراه نفت، جلسه های کارشناسی از سوی مدیریت برنامه ریزی تلفیقی با اعضای کمیسیون انرژی و معاونت سرمایه گذاری برگزار شده است که در صورت تامین مالی اجرایی می شود.

اسدی یادآور شد: تقویت و استمرار ارتباط صنعت نفت با دانشگاهها، مراکز علمی و پژوهشی و موسسات دانش بنیان در داخل و خارج از کشور در نمایشگاه نوزدهم باید مورد توجه مسولان و برنامه ریزان باشد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار