معاون آموزش ابتدایی استان مازندران:

نهادینه كردن عادت به مطالعه ، شور ،شوق و عشق به كتاب و كتابخوانی را در جامعه استمرار می بخشد

خبرگزاری پانا : معاون آموزش ابتدایی استان مازندران گفت : نهادینه كردن عادت به مطالعه ، شور ،شوق و عشق به كتاب و كتابخوانی را در جامعه استمرار می بخشد .

کد مطلب: ۱۸۹۲۶
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرنگار آموزش و پرورش خبرگزاری پانا؛ منیره موحدی در بازدید از مدارس ابتدایی قائمشهر با اشاره به موارد مختلف آموزشی و پرورشی به همكاران در مورد توجه به كتاب و كتاب خوانی اظهار داشت : اسلام دینی عالم گیر می باشد و با كتاب و كتابت عجین شده است ،معجزه آن ،كتاب (قرآن كریم)می باشد و به اندازه لازم درتشویق و ترغیب به امر كتاب وكتابخوانی وگسترش و توسعه كتابخانه سفارش نموده است .

معاون آموزش ابتدایی استان مازندران تصریح كرد: برای داشتن جامعه ای كتاب خوان باید شرایط فراهم كرد كه كودكان با احساس آزادی از خردسالی تا بزرگسالی همواره و در همه جا با محیطی سرشار از كتاب و فضایی شوق انگیز برای مطالعه روبرو باشند.

وی افزود: وقتی كودكان شادمانی را در كتاب كشف كنند دید خوبی نسبت به آن پیدا خواهندكرد و از این رو بیشتر مواقع موجب درك ارزش كتاب و ایجاد عادت به مطالعه می شود .

موحدی بیان داشت: نهادینه كردن عادت به مطالعه در همه تفكرات و اندیشه ها ، شور ،شوق و عشق به كتاب و كتابخوانی را در جامعه استمرار می بخشد .

وی در ادامه خاطر نشان كرد: تشویق به صورت منظم و با قاعده از اهمیت زیادی برخوردار است ،احساس مفید و موثر بودن برای هر كس از جمله كودكان مهم است فقط باید به آن ها فرصت دهیم تا این احساس را پیدا كنند .

موحدی درپایان ضمن اشاره به این كه تشویق در پیشرفت تحصیلی و حتی رشد اخلاقی دانش‌آموز بسیار موثر است اظهار داشت : در امر یادگیری و آموزش تشویق عامل محرك اساسی مثبت در فراگیری دانش‌آموز به حساب می‌آید. تجربه‌های معلمان و مربیان نشان می‌دهد كه دانش‌آموزانی كه در كلاس و مدرسه به خاطر تلاش در درس و پیشرفت تحصیلی مورد تشویق قرار می‌گیرند بیش از افراد دیگر به فراگیری توجه نشان می‌دهند و موفق‌ترند.

معاون آموزش ابتدایی استان در ضمن بازدید از دبستان مهدیه با یكی از دانش آموزان روشندل این مدرسه صحبت داشته كه این دانش آموز با خواندن سوره های كوتاه قرآن مورد تشویق معاون آموزش ابتدایی قرار گرفتند.

در این بازدید موحدی خطاب به مدیران اظهار داشت : شورای معلمان به صورت مدرسه محوری تشكیل گردد وكارگاه های آموزشی در بعدازظهر ها یا در روز های پنج شنبه بصورت آموزش های مدرسه ای تشكیل تا همكاران ضمن بحث های آموزشی با یكدیگر تبادل تجربه نمایند .

یادآور می شود ؛ معاون آموزش ابتدایی از دبستان پسرانه مهدیه و دبستان دخترانه مهر شهرستان قائم شهر بازدید نمودند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار