رئیس اداره حفاظت محیط زیست پیرانشهر خبر داد:

واژگونی کامیون حامل 20هزار لیتر مواد نفتی در پیرانشهر

خبرگزاری پانا: رئیس اداره حفاظت محیط زیست پیرانشهر گفت: کامیونی حامل 20000 لیترمواد نفتی که ازمرز تمرچین وارد ایران شده بود در مسیر پیرانشهر- نقده گردنه بایرام نرسیده به سه راه پسوه واژگون و باعث آلودگی اراضی کشاورزی شد.

کد مطلب: ۱۸۸۸۳۷
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرگزاری پانا، فاروق سلیمانی با اعلام این خبر اظهار داشت: کالاهای ترانزیتی نظیر نفت و مواد سوختی که از عراق به سوی کشورهای آسیایی منتقل و انواع خودرو سواری و کالاهای مصرفی به عراق صادر می شود .

سلیمانی گفت: آلودگی منابع آبهای زیرزمینی و به طور کلی خاك ها، در سال های نزدیک تبدیل به یکی از جدی ترین مشکلات زیست محیطی در سراسر جهان شده است. از مهم ترین این آلوده کننده ها، آلاینده های نفتی و فرآورده هایی است که در اثر نشت و تراوش هنگام ذخیره سازی و یا انتقال، با نفوذ به خاك، منابع آب زیرزمینی را آلوده می کند. توانایی ورود گسترده این ترکیبات به خاك های زیرسطحی و منابع آب زیرزمینی، بررسی خصوصیات انتشار آن ها را تبدیل به موضوعی مهم کرده است
رئیس اداره حفاظت محیط زیست پیرانشهر تصریح کرد: پایانه مرزی تمرچین پیرانشهر در مرز مشترک با کشور عراق قرار دارد که در شمال غربی ایران و در جنوب آذربایجان غربی واقع شده است .
وی افزود: مرز تمرچین تا شهر ارومیه مرکز استان 160 کیلومتر فاصله دارد و فاصله نزدیکترین شهرها به این مرز، پیرانشهر در ایران و چومان در عراق است که به ترتیب حدود 11 کیلومتر و 25 کیلومتر با گمرک تمرچین فاصله دارند .

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار