تأثیر ورزش در کاهش بیماری‌های جسمی و روحی و غیبت‌های شغلی

خبرگزاری پانا:کارشناس سلامت روان معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی خراسان‌شمالی گفت: ورزش سبب کاهش بیماری‌های جسمی و روحی و غیبت‌های شغلی ناشی از آنها می‌شود.

کد مطلب: ۱۸۸۴۰۵
لینک کوتاه کپی شد

ایسنا نوشت:

«شهین لنگری» افزود: ورزش احساس رضایت باطنی و اعتماد به نفس اشخاص را افزایش می‌دهد.

وی با بیان این موضوع که ورزش در درمان بسیاری از بیماری‌ها از جمله افسردگی تأثیر بسزایی دارد، ادامه داد:۳۰دقیقه ورزش در روز می‌تواند آثار افسردگی را به اندازه برخی روش‌های روان درمانی و داروهای ضد افسردگی کاهش دهد.

کارشناس سلامت روان معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی خراسان‌شمالی با تأکید بر اینکه ورزش کردن برای کاهش افسردگی موثر است، خاطر نشان کرد: بررسی روانپزشکان نشان می‌دهد روزانه ۳۰تا ۳۵دقیقه ورزش می‌تواند آثار و عوارض افسردگی را تا 50 درصد کاهش دهد و این امر برابر با تأثیر روش‌های درمانی متداول و مصرف برخی داروهای افسردگی است.

لنگری در خصوص تأثیر ورزش بر رفتارهای شغلی افراد نیز گفت: انجام فعالیت‌های جسمانی با کاهش قابل ملاحظه‌ای در غیبت های شغلی همراه است، این قبیل فعالیت‌ها با سلامت جسمانی و کاهش عوارض قلبی که بعنوان عوامل عمده‌ی غیبت مطرح می‌شوند، مرتبط است.

وی ادامه داد: ورزش با اصلاح برون‌داده‌های شغلی و کاهش خطاهای ناشی از کار نیز همراه است چون تحقیقات نشان می‌دهد که افراد پس از انجام فعالیت‌های جسمانی و تمرین‌های ورزشی، نوعی تجربه مثبت یا حس بهبود و پیشرفت کیفیت زندگی را در خود مشاهده می‌کنند، این موارد تنها به ورزشکاران اختصاص ندارد بلکه در خصوص افرادی که بصورت تفریحی و غیر مستمر ورزش می‌کنند نیز صادق است.

کارشناس سلامت روان معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی خراسان‌شمالی یادآور شد: فعالیت‌های بدنی بخصوص ورزش، سهم زیادی در ایجاد امنیت و آرامش روانی و اجتماعی برای افراد و جوامع و تأمین بهداشت و سلامت زندگی دارد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار