رئیس دانشگاه خبر داد:

برگزاری نخستین همایش اساتید دانش آموخته دانشگاه علوم اسلامی رضوی

خبرگزاری پانا: رییس دانشگاه علوم اسلامی رضوی گفت: نخستین همایش اساتید دانش آموخته دانشگاه علوم اسلامی رضوی در مشهد برگزار می شود.

کد مطلب: ۱۸۷۶۵۱
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرگزاری پانا به نقل از پایگاه اطلاع رسانی آستان قدس رضوی، حجت الاسلام و المسلمین محمد باقر فرزانه در نشست خبری كه روز چهارشنبه با حضور اصحاب رسانه در محل این دانشگاه برگزارشد، اظهار کرد: همایش دانش‌آموختگان دانشگاه كه هم‌اكنون اساتید حوزه‌ها علمیه كشور هستند، 24 بهمن جاری در مشهد برگزار می شود که در آن 308 نفر از اساتید حوزه‌های علمیه سراسر كشور كه دانش آموخته دانشگاه علوم اسلامی رضوی هستند حضور خواهند داشت.

وی با بیان این که دانشگاه علوم اسلامی رضوی در سال 91 حائز رتبه اول در بین دانشگاه‌های مشابه در كشور شد، گفت: دانشگاه علوم اسلامی رضوی کیفیت را سرلوحه کار خود قرار داده است و گاهی با وجود اینكه ظرفیت برای پذیرش دانشجو وجود داشته است، اما به دلیل این که حد نصاب علمی توسط داوطلبان كسب نشده، دانشجو پذیرفته نشده است.

وی با اشاره به اصالت حوزوی این دانشگاه افزود: مدرك این دانشگاه مدركی رسمی و معتبر در داخل و خارج از كشور است و امضای دانش نامه پایان دوره تحصیلی دانشجویان از سوی وزارت علوم به رییس دانشگاه تفویض شده كه نشان دهنده اعتبار بالای علمی آن است.

وی بیان داشت: مجموعه هزینه های این دانشگاه از سوی آستان قدس رضوی تامین می‌شود و دانشجویان با برخورداری از امكانات خوب آموزشی بطور رایگان در آن تحصیل می‌كنند.

حجت الاسلام والمسلمین فرزانه با بیان این مطلب كه «دروس تدریس شده به دانشجویان در این دانشگاه بیش از سایر دانشگاه‌ها است»ابراز داشت: دانشجویان در سایر دانشگاه‌ها برای مقطع كارشناسی حدود 132 واحد می گذرانند اما در اینجا حدود 245 واحد گذرانده می شود، همچنین در مقطع كارشناسی ارشد دانشجو علاوه بر 32 واحد تخصصی كه مشترک با سایر دانشگاه‌ها است، دروس حوزوی مفصلی را تا 110 واحد نیز می‌خواند.

وی افزود: برای مقطع دكتری دانشجو علاوه بر 22 واحد تخصصی، یك دوره خارج اصول و خارج فقه را نیز می‌گذراند.

امام جمعه موقت مشهد مقدس گفت: این دانشگاه در 3 مقطع كارشناسی، كارشناسی ارشد، دكتری در 27 رشته تخصصی دانشجو می‌پذیرد و هم اكنون 961 دانشجو در این دانشگاه در حال تحصیل می‌باشند. از این تعداد 573 نفر طلبه و 388 نفر نیز کسانی که با مدرك دیپلم وارد شده‌ اند، ملزم می‌باشند در كنار دروس دانشگاهی دروس حوزوی را نیز فرا بگیرند.

فرزانه با بیان اینكه «فارغ التحصیلان این دانشگاه عموما در 3 فضای حوزه‌های علمیه، مراكز آموزش عالی و قوه قضاییه مشغول به كار می‌شوند» ابراز داشت: از ابتدای تشكیل دانشگاه علوم اسلامی رضوی تاكنون 2 هزار و 230 نفر در 3 مقطع كارشناسی، كارشناسی ارشد و دكتری فارغ التحصیل شده اند، كه از این تعداد 308 نفر در حوزه‌های علمیه سراسر كشور مشغول به تدریس هستند كه نسبت به سایر دانشگاه‌های مشابه رقم بالایی است.

وی ادامه داد: در مقطع كارشناسی ارشد و دكتری تاكنون 333 نفر فارغ التحصیل شده‌اند و این موضوع بدین معنی است كه 333 پایان نامه در 333 موضوع مختلف كه عموما در حوزه‌های قرآن و حدیث است منتشر و به دلیل بار علمی بالا، بسیاری از آنها امروز بصورت كتاب چاپ شده است.

وی با اشاره به برنامه ریزی ویژه برای شکوفایی استعدادهای برتر دانشگاه، تصریح كرد: 250 نفر از دانشجویان این دانشگاه استعداد برتر هستند كه این افراد در 83 گروه‌های 3 نفره تا 5 نفره زیر نظر اساتید برجسته مستقیما مباحث فقه و اصول را آموزش می‌بینند.

وی افزود: هدف از این طرح كه از 3 سال پیش آغاز شده است، تربیت اساتید سطح عالی حوزه و تربیت قطعی فقیه است. هرچند انجام این برنامه سخت و فشرده می‌باشد، اما خروجی فوق العاده‌ای داشته است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود به دانشجویان غیر ایرانی این دانشگاه اشاره و عنوان كرد: تا كنون از 9 كشور دنیا از جمله چین، بوسنی، افغانستان، سوریه و كشورهای آفریقایی دانشجو داشته ایم كه دانشجویان افغان و سوریه توانسته اند به مقاطع كارشناسی ارشد و دكتری راه پیدا كنند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار