استاندار زنجان تاکید کرد:

لزوم تعیین تکلیف اراضی واگذار شده شهرک های صنعتی استان زنجان

خبرگزاری پانا: استاندار زنجان بر لزوم تعیین تکلیف اراضی واگذار شده شهرک های صنعتی استان زنجان تاکید کرد.

کد مطلب: ۱۸۶۴
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرگزاری پانا، محمد رئوفی نژاد در جلسه ستاد سرمایه گذاری استان زنجان اظهار داشت: باید برای سرمایه گذارانی که زمین دریافت کرده اند و تا زمان حاضر هیچ اقدامی برای اجرای طرح انجام نداده اند، هر چه سریعتر تعیین تکلیف صورت پذیرد.

وی شرکت پتروهیدج را واحد صنعتی بزرگی در این استان دانست و گفت: این مجموعه در سه بخش پتروهیدج، شرکت فناوران، نیروگاه و صنایع پایین دستی، نقش بزرگی در اشتغالزایی و تحول اقتصادی این استان ایفا خواهد کرد که باید مسئولین مربوطه در تسریع کارهای این واحد اهتمام جدی داشته باشند.

رئوفی نژاد مشکل این واحد صنعتی را تعیین تکلیف اراضی آن دانست و اظهار کرد: حداکثر ظرف مدت دو هفته باید این مشکل مرتفع شده و محدوده قانونی به سرمایه گذار این واحد صنعتی واگذار شود.

استاندار زنجان، به تغییر کاربری اراضی کهناب از صنعتی به مسکونی اشاره کرد و گفت: این اراضی در فاصله بسیاری از شهر زنجان واقع شده و نمی تواند دارای کاربری مسکونی باشد و باید از این اراضی برای فعالیت صنعتی استفاده کرد.

وی بر لزوم رفع مشکل واحد صنعتی و پرداخت تسهیلات مورد نیاز آنان تاکید و خاطر نشان کرد: باید تسهیلات مورد نیاز تمامی واحد های صنعتی، خدماتی، تفریحی و ورزشی پس از بررسی های کارشناسی صورت گرفته در سریعترین زمان به متقاضیان واگذار شود.

استاندار زنجان تصریح کرد: برای دادن مجوز نیروگاه به بخش خصوصی در استان هیچ گونه مشکلی وجود ندارد و استان آمادگی عقد قرارداد با سرمایه گذاری در بخش نیروگاه را دارد.

رییس سازمان امور اقتصادی و دارایی استان زنجان، رشد اقتصاد ایران را بدون احتساب درآمد نفتی، از سال 86 تا 90 را 1/5 درصد دانست و افزود: تولید ناخالص داخلی نظام اسلامی برحسب معیار برابری قدرت خرید در سال‌جاری بیش از یک هزار میلیارد دلار بوده و از این حیث هفدهمین اقتصاد بزرگ دنیا قلمداد می شود.

وی با بیان اینکه سرمایه‌گذاری خارجی جذب شده در ایران از یک میلیارد و 600 میلیون دلار در سال 86 به چهار میلیارد و 300 میلیون دلار در سال90 رسیده است، اظهار کرد: طی این مدت صادرات کالاهای غیر نفتی بدون خدمات، از 3/15 میلیارد دلار به 43 میلیارد دلار رسیده است.

فلاح به بررسی اراضی مورد نیاز 142 فرصت سرمایه گذاری در این استان اشاره کرد و گفت: تا زمان حاضر اراضی مورد نیاز 60 طرح در شهرک های صنعتی، 37 واحد در اراضی ملی تعیین شده است و تعیین زمین برای 39 فرصت سرمایه گذاری در اراضی ملی در دست بررسی قرار دارد.

رییس سازمان امور اقتصادی و دارایی استان زنجان، کل زمین مورد نیاز این فرصت های سرمایه گذاری را یک هزار و 8/150 هکتار دانست و خاطر نشان کرد: 268 هکتار از این اراضی در شهرک های صنعتی و 785 هکتار تا زمان حاضر در اراضی ملی جانمایی شده اند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار