انتقاد پورمحمدی از تاثیر پرداخت یارانه بر شرایط اقتصادی

خبرگزاری پانا: وزیر دادگستری از توزیع 2 میلیون سبد کالا در کشور در روزهای اخیر خبر داد.

کد مطلب: ۱۸۵۲۵۷
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرگزاری پانا، حجت‌الاسلام و المسلمین مصطفی پورمحمدی روز گذشته در جمع مردم قزوین در امامزاده زبیدیه خاتون(س) قزوین با بیان اینکه تا به امروز بیش از 2 میلیون سبد کالا در کشور توزیع شده است، اظهار کرد: باید در برابر توزیع و تزریق بیش از حد و بدون توجیه اقتصادی پول به جامعه به بهانه حمایت از قشر ضعیف خودداری کنیم.

وی با بیان اینکه در برابر انتقادات به نحوه توزیع سبد کالا نباید تقدیرهای مردم را نیز نادید گرفت، عنوان کرد: در سال جاری بیش از بودجه‌ای که صرف پروژه‌های عمرانی کشور شد برای یارانه پرداخت شده است.

وزیر دادگستری با تاکید بر اینکه بیش از 50 درصد تورم سه سال گذشته به دلیل پولی است که در قالب یارانه به مردم تزریق شده است، تصریح کرد: باید با ضعف‌های درون دولت با آرامش بیشتری برخورد کرد و با دشمن هم‌صدا نشد.

وی یکی از مهم‌ترین نیازهای امروز کشور را رفع مشکلات اقتصادی دانست و یادآور شد: دولت در 37 ماه گذشته به صورت ماهانه 3 هزار و 800 میلیارد تومان در قالب یارانه به مردم پرداخت کرده است.

این مسئول اضافه کرد: تاکنون 138 هزار میلیارد تومان در قالب یارانه به مردم ایران پرداخت شده است که اگر فقط 30 درصد از این مردم به پول یارانه نیاز نداشته باشند، بیش از یک‌هزار و 140 میلیارد تومان پول بدون توجیه اقتصادی در بین مردم پخش شده است.

پورمحمدی حفظ انسجام مسئولان و مردم را خواستار شد و ادامه داد: ملت ایران باید تلاش کند تا در راستای فرمایشات مقام معظم رهبری حرکت کند و از تفسیر های متعدد در فرمایشات این سرمایه بزرگ خودداری کند.

وی با اشاره به انقلاب اسلام ایران، این انقلاب را انقلاب مبارزه با دوران جاهلیت مدرن و نوین دانست و خاطرنشان کرد: ملت ایران در نظر خداوند باید پیام‌آور حق و مدافع ارزش‌های انسانی باشد.

وزیر دادگستری انقلاب اسلامی را امتداد رسالت پیامبر(ص) دانست و تاکید کرد: نهضت و انقلاب اسلامی ایران به رهبری بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی به دنبال تحقق آرمان‌های پیامبر اکرم(ص) در جامعه است.

وی گفت: امام (ره) حرف را در صورتی به ملت ایران بیان می‌کرد که خود نیز به آن اعتقاد داشت و وقتی با همین اعتقاد حرفی را می‌زد در درون حرف او صداقت و حقانیت موج می‌زد و همین امر نیز رمز همراهی و عشق مردم نسبت به این مرد بزرگ بود.

پورمحمدی ریشه انقلاب اسلامی را در دل و جان این ملت دانست و اظهار کرد: انقلاب اسلامی شجره طیبه‌ای است که ریشه در اعماق زمین پیدا کرده و تنه استوار به وجود آمده و برگ و بارش در تمام دنیا جلوه‌آرایی می‌کند.

وزیر دادگستری با بیان اینکه انقلاب ما امروز مبلغ حق است و دشمنی دشمنان نیز به همین دلیل است، تصریح کرد: انقلاب اسلامی ایران به دنبال احیای ارزش‌های والای انسانی در کشور و صدور آن به دنیا است.

وی ادامه داد: با نگاهی ساده به تحولات جهان می‌توان به سادگی دید که فرهنگ اهل‌بیت(ع) امروز در جهان گسترده شده و پیروان اهل بیت(ع) سربلند و عزیز بوده و پرچمدار اسلام هستند.

پورمحمدی کلام اسلام را کلام حق و آزادی دانست و تاکید کرد: حقیقت دین به خاطر تلاش و ایثار مومنان واقعی زنده است و کلام اسلام کلام حق و آزادی است.

وی با اشاره به دشمنی‌های صورت گرفته با ملت ایران به وجود بیش از 7 هزار بمب اتم در امریکا اشاره کرد و افزود: آمریکا در سال جاری بیش از کل بودجه ایران فقط برای نوسازی تجهیزات اتمی خود بودجه در نظر گرفته و بیش از 7 هزار بمب اتمی در اختیار دارد.

پورمحمدی افزود: هراس امریکا از وجود بمب اتم در ایران نیست بلکه این کشور از وجود نیروی قوی تری به نام ایمان، اتحاد و انسجام ملت ایران هراس دارد و در مسیر از بین بردن این ایمان و اتحاد از هیچ تلاشی دریغ نخواهد کرد.

وزیر دادگستری ایران اسلامی را کانون به اهتزاز در آمدن پرچم عزت در جهان دانست و تاکید کرد: ملت ایران با حضور قدرتمند خود در راهپیمایی 22 بهمن به دنیا ثابت خواهند کرد که ملت ایران همچنان پای اعتقادات، باورها و انقلابشان ایستاده‌اند و این ارزش والایی است.

وی تعامل و گفت‌وگو بین مردم و مسئولین را وظیفه همه مسئولین دانست و خاطرنشان کرد: مدیران در نظام جمهوری اسلامی باید با مطالعه دقیق و برنامه ریزی مناسب گامهای لازم را برای خدمت رسانی به مردم بردارند.

پورمحمدی تغیر رویه‌های غلط پیشین را خواستار شد و عنوان کرد: برای تغییر این رویه‌های غلط باید بدون هراس و با قدرت بایستیم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار