برگزاری جشنواره غذاهای بومی محلی در مدارس خارک

خبرگزاری پانا : جشنواره غذاهای بومی محلی در دبیرستان متوسطه اول کوثر خارک برگزار گردید .

کد مطلب: ۱۸۵۲۱۴
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرگزاری پانا ، جشنواره غذاهای بومی و محلی خارگ، با حضور معاون بخشدار خارگ، شهردار، اعضای شورای اسلامی شهر و مسئولین آموزش و پرورش خارگ در دبیرستان دخترانه دوره اول کوثر برگزار شد.

نگهدار حسین پور معاون بخشدار خارگ، در حاشیه این نمایشگاه اظهار کرد: برگزاری این نمایشگاه ها در ترویج و احیای غذاهای سالم و محلی نقش به سزایی خواهد داشت و فرهنگ و آداب و رسوم سنتی اقوام مختلف ایرانی و ذائقه های آنان را نیز به نماش خواهد گذاشت.

احمد بارگاهی شهردار خارگ نیز اذعان داشت: جایگزینی غذاهای سالم و محلی بجای غذاهای پرچرب و مضر امروزی، یکی از مهمترین دستاوردهای این چنین برنامه ها خواهد بود و این برنامه سبب فرهنگ سازی در جامعه خواهد شد.

وی افزود: غذای انسان و سلامتی او رابطه ای مستقیم با یکدیگر دارند و لذا باید این قضیه را جدی گرفت و علاوه بر آن فرهنگ، سنن و خلاقیت ها نیز باید در پخت غذاها مورد توجه قرار بگیرد، همانگونه که در این نمایشگاه به آن توجهی خاص شده است.

مهناز بازیاری، مشاور مدارس خارگ در حاشیه افتتاح این نمایشگاه اظهار کرد: این نمایشگاه تحت عنوان نمایشگاه تفکر و سبک زندگی اسلامی توسط دانش آموزان مدرسه کوثر برگزار شده است.

وی افزود: این نمایشگاه جهت آشنایی دانش آموزان با سبک زندگی اقوام مختلف ایرانی و غذاهای بومی و محلی آنان برپا شد که در این راستا تحقیقاتی پیرامون نوع پوشش، آداب، رسوم، سنن و گویش های اقوام ایرانی صورت گرفت و پس از بررسی های لازم، مورد اجرا قرار گرفت.

بازیاری خاطر نشان کرد: برای برپایی این جشنواره از پخت انواع غذاهای بومی و محلی استفاده شده است و این به عنوان نمره عملی پایه هفتم ابتدایی این دانش آموزان در نظر گرفته خواهد شد و با توجه به ارائه این درس برای اولین سال، شاید برای نخستین بار باشد که در سطح استان همچین جشنواره ای در سطح مدارس برگزار می شود.

وی مطرح کرد: این درس با توجه منویات مقام معظم رهبری (مد) و با توجه به تاکید ویژه ایشان در دروس تحصیلی مدارس گنجانده شد و ما نیز با توجه به اینکه علاوه بر ایجاد انگیزه و نشاط دانش آموزان، آنان را با آموزش های عملی و مهارت های زندگی همراه می سازد، بر انجام هرچه بهتر آن تاکید داریم.

مشاور مدارس خارگ عنوان داشت: بچه ها برای پخت این مواد غذایی از کمترین و ساده ترین مواد غذایی بهره برده اند و از لحاظ تغذیه ای نیز، از موادی سالم و طبیعی، توانسته اند غذاهایی سالم و محلی درست نمایند .

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار