عضو کمیسیون اقتصادی مجلس هشتم در گفت و گو با پانا:

اتاق ارزی راه درمان اقتصاد ایران نیست/ بی ارزشی ریال نتیجه سیاست بانک مرکزی است

خبرگزاری پانا : عضو کمیسیون اقتصادی مجلس هشتم با اشاره به اینکه استفاده از مسکن هایی مانند اتاق ارزی راه حل اقتصاد بیمار ایران نیست، گفت: سیاست های بانک مرکزی در خصوص ارز سبب شد تا ارزش ریال به شدت کاهش یابد.

کد مطلب: ۱۷۸۹۸
لینک کوتاه کپی شد

محمدرضا خباز در گفت و گو با خبرنگار اقتصادی پانا با اشاره به اینکه اقتصاد ایران در حال حاضر بیمار است، اظهار داشت: راهکارهایی که دولت به اجرا می گذارد هیچ یک درمان بیماری نیست بلکه مسکن هایی است که برای کاهش درد به سیستم تزریق می شود.

وی با اشاره به اتاق ارزی که اخیرا راه اندازی شده است، گفت: اتاق ارزی تنها می تواند سیر رشد قیمت را کنترل کند اما نمی تواند قیمت گذار باشد زیرا رشد قیمتها به دلیل نگرانی از آینده اقتصادی است و تنها با رفع این نگرانی ها می توانیم آرامش و افت قیمت را به بازار وارد کنیم.

این عضو کمیسیون اقتصادی مجلس هشتم تاکید کرد: متاسفانه تمایل برای بهره گیری از ضد دردها به شدت افزایش یافته و بیم آن می رود که از وفور استفاده از مسکن، اقتصاد بیمار ایران به کما برود.

خباز تصریح کرد: کاهش عرضه از سوی بانک مرکزی در بازار ارز، سبب شد که قیمت دلار رشد کند و اکنون نیز تنها با افزایش عرضه و بازگرداندن اعتماد به بازار می توان نرخ ارز را کاهش داد.

وی در پاسخ به این سوال که بودجه 91 را مجلس هشتم تصویب کرد اما اکنون که کسری بودجه محرز شده مشکل را بر دوش دولت می گذارید، اظهار داشت: بدون شک مجلس در جریان تصویب لایحه بودجه مقصر بوده و هست و نباید هر بودجه ای که دولت ارسال می کند پذیرفته شود.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس هشتم گفت: مجلسی ها همیشه به نظر کارشناسی دولت اعتماد می کنند و به همین دلیل زمانی که لوایح بودجه به مجلس بیاید 3 تا 5 درصد تغییر می کند زیرا اگر تغییرات اساسی رخ دهد در آن صورت تمام دستگاه ها در برابر مجلس صف آرایی می کنند.

خباز تاکید کرد: دولت به مجلس هشتم قول داد که اگر درآمد کاهش پیدا کرد بر اساس مکانیزم تخصیص عمل خواهد کرد و بر این اساس بودجه بر اساس اولویت تخصیص می یابد؛ اما مشکل از اینجا شروع شد که مکانیزم تخصیص اعمال نشد و با کاهش ارزش ریال به فکر جبران کسری بودجه بودند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار